In 1993 opgericht, is Bike Design een referentie als het op accessoires voor motoren aankomt. In die 23 jaar is het gamma gigantisch uitgebreid tot tienduizenden artikels van meer dan veertig verschillende merken. MaxxMoto sprak met Dirk Geerinck, oprichter en zaakvoerder van Bike Design over het belang van zowel een fysieke als een digitale aanwezigheid.

Tekst: Renaud Amand
Foto’s: Jonathan Godin

ACCESSOIRISTEN OP HET SALON (deel 5): 5 vragen aan Bike Design

 

BIke Design verdeelt ondermeer Shad en Highway Hawk.

BIke Design verdeelt ondermeer Shad en Highway Hawk.

1) Met welke producten staan jullie hier?

Dat is een hele boterham. Bell helmen, Shad bagagemogelijkheden, Shinko banden, Guns retro kleding, Repsol olie, PZ Racing, Highway Hawk, Dynavolt accu’s, enz. Uiteraard is dit slechts een heel kleine selectie van ons aanbod, maar we hebben hier wel twee op het internet aangesloten reuzeschermen waarbij we de mensen wegwijs maken in onze sinds vorig jaar erg complete webshop.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Zonder twijfel de nieuwe Flex-technologie in de high end Bell helmen, zowel integraal als cross. De helm wordt opgebouwd uit drie lagen waarbij een laag bescherming biedt bij lage snelheid, een bij middelhoge en een aan hoge snelheid. Het binnenwerk past zich aan ieders hoofd aan omdat er meer ruimte is gecreëerd tussen de delen van de binnenvoering en de wangkussens zijn magnetisch bevestigd zodat ze gemakkelijk verwijderbaar zijn in het geval van een zware valpartij met mogelijke hoofdletsels.

De nieuwe Flex-technologie in de high end Bell helmen is volgens Dirk een bezoek aan zijn stand zeker waard.

De nieuwe Flex-technologie in de high end Bell helmen is volgens Dirk een bezoek aan zijn stand zeker waard.

3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig, maar jullie wel. Waarom?

Omdat we vooral onze kennis willen overbrengen naar de particuliere klant. Vooral de productkennis en het salon geeft ons daartoe een enorme mogelijkheid. De dealer kan niet altijd op de hoogte zijn van alles, maar hier kunnen de klanten terecht voor specifieke vragen. We werken al een tijd heel sterk op het digitale front, maar al onze leveringsadressen zijn bij de dealers om een perfecte service te kunnen garanderen. We willen niet alleen virtueel ons gezicht laten zien, omdat persoonlijk contact belangrijk is en blijft.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

Beiden eigenlijk, met een verhouding 60% klant, 40% dealer. We kunnen veel toevallige passanten aanspreken, maar langs de andere kant zijn er veel van onze dealers aanwezig die dan weer van de gelegenheid gebruik maken om klanten die iets speciaals willen of interesse hebben in een van onze producten door te sturen naar onze stand. Op dealerniveau zijn we altijd geïnteresseerd in uitbreiding van ons netwerk, maar de focus ligt vooral op het informeren van de dealers over de nieuwe producten. Ze zijn hier toch, of komen speciaal voor ons naar het salon, want het salon is ook een vakbeurs. Misschien draagt het feit dat we 12 vaten bier tappen in de dealerruimte ook wel een beetje toe tot onze populariteit…

"Je hoofd moet je dus in dit rond gat steken en het doorzichtig plexi moet vooraan."

“Je hoofd moet je dus in dit rond gat steken en het doorzichtige plexi moet vooraan.”

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

Ik vind het goed in de formule zoals het nu is. We zitten aan het begin van het seizoen, we besteden onze tijd nuttig, we kunnen heel veel mensen te woord staan op relatief korte tijd en we stellen de motorfiets open voor potentiële klanten door de combinatie met de auto’s. Indien het salon maar vier dagen zou duren, zou dat wat mij betreft geen goede zaak zijn, want per uur kan je maar x-aantal klanten te woord staan. Door de langere tijdspanne zijn er ook meer business 2 business mogelijkheden die je niet zou hebben tijdens een superhectisch mini-salon.

Meer informatie: www.bike-design.be of loop langs op stand 10a in paleis 8.

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: IP STORE

About The Author

Redacteur

Related Posts