Airoh is een Italiaans helmmerk dat in 1979 het levenslicht zag. Nieuw is dat er na een woelige periode van wisselende importeurschappen door de fabrikant werd beslist om te werken met een agentschap. Airoh is al langer toonaangevend in de crosswereld, maar heeft de ambitie om actiever te werken op de markt van de straatrijders. MaxxMoto werd ontvangen in de Airoh hospitality.
Tekst: Renaud Amand
Foto’s: Jonathan Godin
ACCESSOIRISTEN OP HET SALON (deel 3): 5 vragen aan Airoh
1) Met welke producten staan jullie hier?
Uiteraard met het complete Airoh helmgamma, vertegenwoordigd in alle modellen, maar uiteraard niet in alle kleuren. Daarnaast zijn we ook nog invoerder van de KTM Freegun onderbroeken, dus die kan je ook op onze stand een bekijken. Aantrekken liever niet, dat houden we beperkt tot de helmen. Daarnaast hebben we ook nog Uclear Bluetooth communicatiesystemen die werken zonder micro.
2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?
Uiteraard is Uclear aardig revolutionair, maar toch stip ik liever even de Airoh Twist crosshelm aan. Het is de lichtste polycarbonaat helm op de markt, waarbij het gewicht (1.150 gram) te vergelijken is met dat van duurdere vezelhelmen. Dat is behoorlijk vernieuwend en gerealiseerd door een speciaal injectieproces bij heel hoge temperaturen. Met de carbonkevlar helm zijn we al langer bij het grote publiek bekend als de lichtste (950 gram voor de Aviator 2.2) en die lijn willen we nu doortrekken naar het instapgamma. Het prijskaartje van de Twist? Slechts 199 euro.
3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig,
maar jullie wel. Waarom?
Het is altijd belangrijk dat je als merk ook van onderuit werkt. Je moet tonen aan de eindconsument wat je te bieden hebt en op een beurs is dat letterlijk tastbaar. Je moet interesse wekken, wat zich dan terug naar de winkel keert. Daarnaast merken de bezoekers dat er gepassioneerden bij een firma aan de slag zijn, mensen die technisch zijn, motorervaring hebben en volop achter een merk staan. Met Airoh is het de eerste keer dat we officieel aanwezig zijn op het salon, maar er zijn leuke nieuwe producten en een nieuwe, frisse wind die gelijkloopt met de evolutie in de motormarkt. Er is een duidelijke beweging naar eenvoudigere motoren, kleinere cilinderinhouden, toegankelijkere en betaalbaardere concepten.
4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?
Toch eerder klantgericht. Uiteraard willen we gemotiveerde dealers die Airoh willen verdelen, maar op dit moment is het vooral zaaks om de interesse bij de klanten aan te wakkeren. Lukt dat, dan volgen de aanvragen bij de dealers vanzelf.
5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?
Ik zou het appreciëren als de merken en de standhouders hun creativiteit meer de vrije loop kunnen laten gaan. Weliswaar nog steeds veilig, maar we zouden een leuker en spectaculairder ogend geheel kunnen maken. Wat mij betreft hoort daar ook wel een mooi meisje bij, zoals in het buitenland, wat toch de passie wat kan doen oplaaien. Daarnaast zijn er nog andere mogelijke initiatieven mogelijk zoals een ladies night, waarbij vrouwen gratis binnen mogen. Het zou wat mij betreft ook haalbaarder zijn om op de nocturnes later open te gaan. Wat het aantal beursdagen betreft, lijkt een korter maar intenser gebeuren mij geen slecht plan. Niet slechts vier dagen, zoals in Utrecht bijvoorbeeld, maar zeven dagen zou een mooi compromis zijn…
Meer informatie: www.airoh.com of kom lang in paleis 8 stand 13. Je kan er alle Airoh modellen bekijken, besnuffelen en passen.
Verwante verhalen
Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN
Accessoiristen op het salon: IP STORE