De financiële rating van Harley-Davidson zakt omdat millennials volgens Amerikaanse analisten minder motoren kopen.

Marktanalist Alliance Bernstein windt er geen doekjes om: “Generatie Y, oftewel de millennials kopen minder motoren dan de vorige generaties. De sector vergrijst in sneltempo en kinderen die geboren of opgegroeid zijn tijdens de recessie geven geen geld uit aan on- of weinig noodzakelijke dingen zoals een motorfiets.”

Live to ride…?

Terwijl generatie X en de baby boomers wel nog motoren als eens levensstijl aannamen, stokt dit nu dankzij de financieel veranderde omgeving. Het is bovendien geen geheim dat de motorverkoop in Europa en de VS langzaam loopt, zeker in vergelijking met India of zuidoost-Azië.

Toch stellen we ons de vraag of dit enkel en alleen aan de huidige financiële leefwereld ligt, en niet aan de immer hoger wordende drempels zoals vb. de rijbewijsregeling en de wetgeving omtrent motorkledij. Als we de verkoopcijfers in Europa er op nagaan, is het tenslotte niet enkel Harley-Davidson dat het moeilijk heeft.

 

Via MotoFire

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts