Al vanaf de lancering van de Moto Guzzi V85 TT deed de gunstige prijs van die nieuwe allroader vermoeden dat Moto Guzzi meer van plan was met dat nieuwe luchtgekoelde 850cc v-twin blok. De geruchten over andere modellen op dit V85-platvorm beginnen dan ook steeds luider te klinken.

Vanuit economisch standpunt is het niet meer dan logisch uiteraard dat Moto Guzzi alles uit dat V85-blok gaat halen. Als een motorfabrikant investeert in de ontwikkeling van een nieuw motorblok, kan je er donder op zeggen dat dit wel in meer dan één model gelepeld zal worden. Dus waarom zouden de Italianen uit Mandello del Lario daarop de uitzondering vormen?

De geruchten over nieuwe Guzzi-modellen op het V85-platvorm beginnen daarom dan ook steeds luider te klinken. Meer nog, blijkbaar zouden we het eerste model al mogen verwachten op de EICMA in november.

Wat die nieuwe modellen dan kunnen zijn, is voorlopig nog natte-vinger-werk. Maar wanneer je de huidige Moto Guzzi line-up bekijkt, vallen er meteen wat gaten op. Een naakte v-twin lijkt al meteen een gefundeerde gok, na het verdwijnen van de Moto Guzzi Griso 850, nu al 10 jaar geleden. Daarop verder bouwend, lijkt een café racer ook een mogelijkheid. Die zou meteen de legendarische Moto Guzzi Le Mans nieuw leven in kunnen blazen.

De mogelijkheden zijn er in elk geval. Met een Euro 5-gehomologeerd blok in de rangen is Moto Guzzi klaar voor de toekomst. De V85 zou dus best wel eens de standaard kunnen worden voor een volledig nieuwe reeks middenklassers binnen het Italiaanse merk. Mogen we daarmee verwachten dat de V85 de V9-modellen in het Moto Guzzi-gamma langzaam gaat vervangen? En wat dan met de V7-modellen? Time will tell…

Benieuwd hoe de V85 TT scoorde op de MaxxTest? Leo vertelt het je graag!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Related Posts