Ducati vernieuwt de Scramblers en komt met licht aangepaste designs en leuke nieuwe kleurtjes.

Zoals verwacht gebruikt Ducati de Intermot om hun nieuwe Scrambler-modellen voor te stellen. Op de rest van de nieuwigheden is het wachten tot de EICMA volgende maand. Uit hun ervaring van de voorbije jaren heeft Ducati drie modellen gepuurd – Full Throttle, Café Racer en Desert Sled – die aansluiten bij de populairste trends in customland. Daar komt nog bij dat de Scramblers voortaan beschikken over bochten-ABS, een serieuze stap vooruit voor de passieve veiligheid bij middenklasse motoren.

De Full Throttle moet het hebben van zijn flattrack looks met een kort spatbord vooraan, nummerborden aan de zijkant, een laaghangend stuur en een uitlaat met dubbele dempers.

Bij de Cafe Racer draait alles rond de 17″ spaakwielen, bar-end spiegels, een alu stuur en een kleurstelling die verwijst naar de 125 GP Desmo uit de sixties. Er is wel een moderne radiale rempomp voorzien om deze cafe racer veilig en snel tot stilstand te brengen. Het nummer 54 is een eerbetoon aan Bruno Spaggiari die 4de werd in de GP 125 in 1960.

De Desert Sled was een instant succes en deze geüpdate versie heeft een offroad-modus om het ABS achteraan uit te schakelen. Verder zien we de  ‘don’t call me XT500’-looks met lange veerwegen die perfect geschikt zijn voor het betere offroad werk.

Hieronder nog het volledige persbericht:

Ducati Scrambler Joyvolution toont op INTERMOT 2018 drie vernieuwde versies

 

  • Drie geheel vernieuwde versies voor het Scrambler gamma – Full Throttle, Café Racer en Desert Sled – gepresenteerd op INTERMOT in Keulen
  • Publiek krijgt wereldprimeur van de nieuwe Ducati Scrambler Icon
  • Standaard Cornering ABS op alle modellen verhoogt de veiligheid nog verder

 

Keulen, 2 oktober 2018 – De Ducati Scrambler Joyvolution gaat verder en Land of Joy is uitgebreid met drie vernieuwde versies. De spotlights zijn gericht op de vernieuwde Full Throttle, Café Racer en Desert Sled tijdens INTERMOT 2018 (International Motorcycle, Scooter en E-Bike Fair), die van 3 tot 7 oktober in Keulen plaatsvindt.

De nieuwe Full Throttle ontleent zijn sporen aan de flat track Scrambler gereden door de Californische racer Frankie Garcia in het Amerikaanse Super Hooligan Championship 2018. Met zijn tweekleurige zwart-gele wit gestreepte tank, geheel nieuwe achterkant met speciaal zadel en witgerande gele nummerhouders, heeft deze motor een echt dirt track competitiegevoel. Een taps toelopend laaghangend stuur – licht en ergonomisch -, korte voorspatbord en uitlaat met dubbele demper dragen bij aan het onderscheidend vermogen van de Scrambler Full Throttle.

Met zijn vernieuwde kleurstelling haalt de Café Racer zijn inspiratie – en Silver Ice Matt graphics met blauw frame – uit de legendarische Ducati 125 GP Desmo. De nieuwe 17″ spaakwielen en de spiegels op het aluminium stuur geven de motor een coole jaren ’60 race look, terwijl een moderne radiale voorrempomp de remprestaties van een sportmotor geven. En er is meer: de uitlaat met dubbele pijpen, voorkuip, zijdelingse nummerhouders (met het nummer 54 ter ere van Bruno Spiaggiari) en korte spatbord zijn allemaal duidelijke verwijzingen naar de motoren die in de jaren ’60 door de Britse straten brulden.

De Ducati Scrambler Desert Sled is gebaseerd op de klassieke Amerikaanse off-road motoren zonder afbreuk te doen aan de Ducati Scrambler lifestyle waarden. Met zijn rode frame, nieuwe zadel met gekleurde stiksels en spaakwielen met zwarte velgen is deze motor meer up-to-date dan ooit. De nieuwe Desert Sled is ook voorzien van een Off-road rijmodus die het mogelijk maakt ABS uit te schakelen voor down-in-the-dirt plezier. Een specifieke rijpositie en verstelbare Kayaba ophanging zorgen voor een hogere funfactor. De motor heeft een robuust off-road karakter met de goedgekeurde koplamp met gaasbescherming, de hoge spatborden (speciaal ontworpen voor deze versie) en de carterplaat.

Deze nieuwste versies brengen zelfexpressie tot het uiterste. En ze staan naast de nieuwe Scrambler Icon waarvan ze nieuwe esthetiek en technische kenmerken erven. De Icon werd midden september voorgesteld aan de pers en wordt voor het eerste aan het publiek getoond tijdens INTERMOT 2018.

Het aluminium van de nieuwe, robuustere zijpanelen sluit naadloos aan op het staal van de traanvormige tank en het glas van de koplamp. Het zwarte motorblok en geborstelde cilinderkopvinnen voegen nog meer in het oog springende schoonheid toe aan deze nieuwe versies.

De geheel nieuwe koplamp met LED DRL (Daytime Running Light) verbetert de zichtbaarheid van de motor in het verkeer, zelfs bij daglicht, net als de nieuwe automatische uitschakeling van de LED richtingaanwijzers. Meer ergonomische schakelaars vereenvoudigen het scrollen door het LCD-menu, dat nu informatie toont over de geselecteerde versnelling en het brandstofniveau. Ze maken ook een soepele werking van het Ducati Multimedia Systeem mogelijk, waarmee rijders naar afspeellijsten kunnen luisteren, inkomende oproepen kunnen beantwoorden of met de passagier kunnen praten op de intercom.

Bovendien is het rijden nu zorgelozer dan ooit dankzij de veiligheid van Bosch Cornering ABS – geheel nieuw en exclusief voor deze categorie voertuigen. Rijders zullen ook de nieuwe, zachtere hydraulische koppelingsbediening op prijs stellen, terwijl de verstelbare hendel – zoals de hendel op de voorrem – ervoor zorgt dat de stand van de hendels aan de individuele behoeften kan worden aangepast.

Slechts vier jaar na de officiële lancering van het merk Scrambler Ducati – in Keulen in 2014 – zijn er wereldwijd meer dan 55.000 motoren verkocht. De breedte van het merk is ook duidelijk zichtbaar in de vier Ducati Scrambler Camp winkels in Borgo Panigale, Padua, Barcelona en New York, plus de twee Scrambler Food Factory restaurants die in Bologna zijn geopend.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts