De naderende Euro5-emissienorm is voor vele fabrikanten het teken om met de grove borstel door hun gamma te gaan. Maar zoals steeds brengen zo’n regeltjes ook leuke updates met zich mee. Zoals bijvoorbeeld een grondig vernieuwde Africa Twin.

Een Render van het Japanse magazine AutoBy

Het bericht bereikt ons via het Japanse magazine AutoBy dat in het verleden al vaker met insider-info naar buiten trad. Ook dit keer is de informatie weer erg gedetailleerd, zo beweren de Jappen namelijk dat het motorblok zou groeien van 998cc naar 1080cc, goed voor 5 extra pk’s. Dit is exact wat we zouden mogen verwachten door de intrede van de Euro5 norm. Daarnaast zou de standaard machine een grotere 20l benzinetank krijgen, terwijl de Adventure Sports uitvoering (nu reeds uitgerust met grote 24,2l tank) enkel het nieuwe motorblok zou meekrijgen.

Een CRF1100L zou bovendien beter passen in het huidige Adventure-landschap dat op vijf jaar tijd – sinds de introductie van de eerste nieuwe AT – grondig veranderde. Naast de gebruikelijke verbeteringen aan het DCT rekenen we er ook op dat Honda een kleuren TFT zal voorzien, naast enkele gadgets die we vaker en vaker zien terugkomen zoals een Keyless startsysteem en eventueel zelfs start/stop technologie.

Voorlopig is het wel nog wachten dus tot 2020, sowieso een veelbelovend jaar dankzij de intrede van de Euro5-norm.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.