Ducati werkt hard aan het perfectioneren van de elektronische snufjes op de Panigale. Een leuke extra voor eigenaars van oudere Panigale’s, is dat ze kunnen meegenieten van deze evolutie.

Het DTC EVO is het elektronische tractiecontroleprogramma dat geïmplementeerd werd op de Panigale 1299 Superleggera, De 1299 R Final Edition en de 2017 Panigale 1299’s. Op een Pani van modeljaar ’15 of ’16 zat dit nog niet, al kan je vanaf vandaag wel je Bosch IMU nog efficiënter benutten.

Ducati heeft namelijk aangekondigd dat het DTC EVO ook beschikbaar zal worden voor oudere 1299’s, zodat je voortaan ook met deze motoren al slidend door de bocht kan gaan dankzij het gereviseerde algoritme. Het DTC EVO controleert de gasklephuizen, ontsteking en injectie om de aandrijving te controleren, zonder dat de rijder er iets van voelt.

Prijskaartje? Nog onbekend

Het grote verschil volgens Ducati is dat eenvoudigere TC-systemen enkel een slippend achterwiel detecteren en dan ingrijpen, vaak met een schokkende motor of een merkbare tussenkomst tot gevolg. Het DTC EVO kan exact het punt van de griplimiet bepalen en quasi ongemerkt de motor op dit punt houden zonder dat de rijder er iets van merkt. Over de prijs van deze software-update werd nog niet gecommuniceerd, en we zijn dan ook benieuwd om het prijskaartje te zien.

Meer info in onderstaand filmpje van testrijder Alessandro Valia

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.