Wat u nog niet zag van de EICMA

Een tripje naar de EICMA is niet compleet zonder obligate plaatjes van de talrijke specials die er te bespeuren vallen. Zowel bij de grote merken als bij de kleine maar daarom niet minder bekende tuners kan je tegenwoordig echte kunstwerkjes aanschouwen. De oogst aan foto’s is ook dit jaar weer groot. Hieronder een selectie van de mooiste en/of opvallendste creaties.

     

Dit juweeltje op basis van de Z900RS vond ik op de officiële Kawa-stand. Net als vorig jaar deed Team Green beroep op het Parijse Oficina MRS. De mannen van MRS staan bekend om hun hoge afwerkingsgraad, let vooral op de tankdop die mooi werd weggewerkt! 

Geprepareerde Moto Guzzi’s zijn eerder zeldzaam. Deze racer werd met veel zin voor detail gebouwd door Guareschi Moto, een Italiaans Guzzi-dealer met eigen raceteam GC-Corse. Geen onbekenden in de Italiaanse Classic races.

     

Op de stand van uitlaten-fabrikant Mass stond dit sober pareltje ook op basis van een Moto Guzzi. Daarnaast een oude Ducati Monster 600 omgebouwd tot cup-racer. 

 

Bij Harley stal de langverwachte Live-wire de show. Er vielen echter ook een paar minutieus gebouwde projecten te bewonderen. Een coole Café-racer met op maat gemaakt buizenframe van het Japanse Cherry’s company (Tokyo) en een prachtige dirt-tracker van onbekende herkomst.

Op de stand van MV Agusta voel ik me als een kleine jongen in een speelgoedwinkel. De fabrikant uit Varese verbaast ieder jaar opnieuw met een groot aantal speciale versies. Of ze daadwerkelijk ook in productie gaan, dat is een andere vraag…

Het assortiment Reparto Corse-modellen in de specifieke kleurstelling
MV’s Moto2 project, zelfs in stilstand ziet het ding er bloedsnel uit.
De F4 waarmee Jordi Torres aantrad in het WSBK.

De blauwe periode van de design-afdeling bij MV:

 

Smeermiddelenfabrikant Bardahl is alom tegenwoordig in Milaan. Naast de Yamaha YZF-R6 van Randy Krummenacher uit het WK Supersport, ook een MV in de gekende zwart-gele kleuren.

 

Aan racemotoren geen gebrek op de Italiaanse beurs, hier de Barni Racing Ducati V4 uit het Italiaanse SBK kampioenschap.

Het Japanse Yoshimura kon reeds een aantal accessoires aanbieden voor de pas gelanceerde nieuwe Katana, waaronder een complete titanium uitlaat.

Er stond ook een Z900RS te pronken met een machtig mooie, mat zwarte Yoshi-uitlaat.

Het Italiaanse Spark Exhausts staat steeds garant voor een beetje vuurwerk en dat mag je deze keer misschien wel letterlijk nemen. Met hun uitlaatcollector voor de Ducati V4 beloven ze instant 10 pk extra! Bovendien heb je de keuze uit vijf verschillende einddempers. Oordopjes verplicht, vooral bij de onderste drie!

    

Ook bij Zard een opvallende setje…uitlaten voor de Ducati V4. Vergeef ons dat de close-up van de uitlaat mislukte, onze lens moest even bekomen van onderstaande foto.

In Milaan rijdt de politie op een MV!

Valter Moto pakte zwaar uit met hun MV Dragster Blackout. Een prachtding!

   

Honda showde drie gewaagde customs op basis van de CB1000R.

   

Het Duitse Zaeta Motorcycles bouwt übercoole flattrackers op basis van een 530cc TM-blok. Zowel met een klassiek buizenframe als met een state-of-the-art gefreesd aluminium kader. Liefhebbers, check: www.zaeta.eu

   

De meiden hadden er bij Dellorto best wel zin in ☺

Race-scooters….iemand interesse, CEO?

 

Keuze genoeg bij Febur… specialist in o.a. race-radiatoren

Aprilia gaf de RSV4 een belangrijke update en liet eindelijk de tricolore kleurstelling varen.

Een Ape op steroïden?

Bij Akrapoviç de beruchte Suter 500 tweetakt.

Een mooie verzameling klassiekers op de stand van Auto Moto Club Storico Italiano.

Als afsluiter misschien wel de oudste motor van de hele beurs, een Cucciolo uit 1955.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.