Nieuwe modellen bij Benelli

We hebben het hier bij MaxxMoto nog niet gehad over de nieuwe Benelli modellen die in België ingevoerd zullen worden door Moteo Group. Dus kort even een overzichtje met de nieuwste modellen in het gamma.

752S

De 752S markeert Benelli’s terugkeer in het segment van de middelgrote naked motoren. Vorig jaar mochten we het prototype al bewonderen op de EICMA, en nu is er dus het finale model. Naar eigen zeggen is het een herinterpretatie van het sportieve karakter en de elegantie die het Italiaanse merk groot gemaakt hebben.

De motor van deze nieuwe Benelli is een 750cc vloeistofgekoelde tweecilinder met een vermogen en maximumkoppel van 77 pk bij 8500 tpm en 67 Nm bij 6500 tpm. Verder noteren we nog de upside-down Marzocchi voorvork, Brembo remmen, aluminium velgen en een tankinhoud van 14,5l. De 752S is beschikbaar vanaf volgende zomer in de kleuren wit, zwart en groen. De prijs volgt nog.

502C

Met agressieve lijnen en een excentrieke spirit is de 502C de nieuwe urban cruiser van Benelli. Een ietwat gedurfde motorfiets die mikt op stadsmotorrijders die graag opvallen. Aan stijl en persoonlijkheid geen gebrek dus.

Net als bij de Leoncino en TRK modellen, beschikt de 502C over het gekende twee-in-lijn, vloeistofgekoelde motorblok met een maximaal vermogen van 47,6 pk (35 kW) bij 8500 tpm, en een koppel van 45 Nm (3,6 kgm) bij 5000 tpm. De vier kleppen per cilinder en dubbele bovenliggende nokkenas zorgen voor een soepele en uiterst aangename vermogensafgifte, en een optimaal brandstofverbruik.

Verder heeft de 502C een natte koppeling, een 6-versnellingsbak, elektronische injectie met een dubbel gasklephuis van 37 mm in diameter. Het stalen buizenframe benadrukt de cruiser-spirit van de motorfiets en geeft het een opvallende uitstraling.
De 502C is vanaf volgende lente verkrijgbaar in het zwart en rood. De prijs is nog niet bekend gemaakt.

Imperiale 400

De Imperiale 400 werd vorig jaar nog gepresenteerd als concept-bike, maar is nu klaar voor zijn debuut op de Europese markt begin 2019. De Imperiale 400 vindt zijn roots in de Benelli-MotoBi modellen uit de jaren ’50. Het is een elegante, moderne retro-motorfiets geworden die sterk herinnert aan het erfgoed van het Italiaanse merk.

Het kloppend hart van de Imperiale 400 is de nieuwe luchtgekoelde ééncilinder viertaktmotor met een enkel bovenliggend nokkenassysteem en een elektronische brandstofinjectie met maximaal brandstofverbruik in alle rijomstandigheden. Het maximale vermogen is 20,4 pk (15,5 kW) bij 5500 tpm, met een koppel van 28 Nm (2,95 kgm) bij 3500 tpm.

De Imperiale 400 is licht en uiterst gemakkelijk te besturen en te hanteren en heeft een compact en duurzaam stalen buizenframe.
De Imperiale 400 zal vanaf volgend voorjaar verkrijgbaar zijn in het zwart, rood en zilver. Maar ook hier is het nog wachten op de prijs

Verder mikt Benelli vooral op de lichtere modellen met de 302S (een kleinere versie van de 752S), de TRK251 en de Leoncino 250. Van die laatste zal in de loop van volgend jaar ook nog een 125cc versie verschijnen.

De nieuwe TRK 251, beschikbaar vanaf lente 2019

 

De 302S zal beschikbaar zijn in wit-rood en zwart-rood vanaf begin 2019

 

Leoncino 250

 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.