Honda heeft tijdens een persconferentie op de Brussels Motor Show de prijs van de nieuwe Goldwing bekendgemaakt.
Op de EICMA pakte Honda groots uit met o.a. de nieuwe CB125R, CB300R, CB1000R, CB1000R+, Africa Twin Adventure Sports en de nieuwe Gold Wing. Deze motoren zijn vanaf vandaag voor de pers (en vanaf vrijdag voor het grote publiek) te bezichtigen op het Salon van Brussel, en we kunnen u meteen ook het prijskaartje van Honda’s nieuwe vlaggenschip tonen.
Het persbericht gaat als volgt:
“Gold Wing vanaf 25.699 euro
Tijdens de persconferentie van de 96e Motor Show in Brussel onthulde Honda vanochtend de prijs van de nieuwe Gold Wing.
De 2018 Gold Wing is compleet nieuw ontworpen en is nu lichter, scherper en compacter dan ooit te voren. Het iconische flat six motorblok heeft nu 4 kleppen per cilinder, wordt aangestuurd door throttle-by-wire en heeft onder anderen 4 verschillende rij modi, Honda Selectable Torque Control en Hill Start Assist.
De Honda Gold Wing is nog steeds het vlaggenschip in het segment van de luxe tourers, maar spreekt nu een breder publiek aan. Meneer Yutaka Nakanishi (Large Project Leader van de 2018 Gold Wing) zegt hierover: Het doel was dat de Gold Wing luxe blijft aanbieden, maar tegelijkertijd een veelzijdiger motorfiets werd. Een motor die voor de eigenaar net zo nuttig is in de stad als voor een lange tourrit, met een meer opwindende rijervaring dan ooit tevoren. Dus begonnen we van een blanco papier en maakten we de motor kleiner, lichter en gaven hem alle technologische hard- en software mee die vandaag op de markt beschikbaar is.
De nieuwe Gold Wing is vanaf maart 2018 verkrijgbaar bij de officiele Honda dealers en verkrijgbaar vanaf 25.699 euro.
De Gold Wing Touring (met topkoffer waarin 2 integraal helmen passen) vanaf 32.499 euro en de Gold Wing Touring Deluxe (met DCT en Airbag) vanaf 35.999 euro.”
Dat je voor een luxebeest als de Gold Wing de nodige flappen zou moeten neertellen, konden we van tevoren verwachten. Toch blijven we onder de indruk van het heftige prijskaartje van de Touring Deluxe uitvoering. Bovenal zijn we echter benieuwd hoe dit ding rijdt. Zal hij echt zoveel lichter en moderner aanvoelen dan zijn voorgangers? Wordt het een mogelijk alternatief voor de Pan-European rijders die al jaren om een nieuwe pan smeken? Vragen die ongetwijfeld beantwoord worden zodra we de motor uittesten later dit jaar.
De Nederlandse prijzen kennen we op dit moment nog niet, al mag je rekenen dat er voor onze Noorderburen nog wel een flinke brok BPM bovenop de prijs komt. Zodra we meer weten, brengen we een update.
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.