Honda presenteerde de grootste nieuwigheden reeds op de Intermot, al hielden ze bij Big Red toch nog enkele leuke nieuwtjes voor in Milaan. Zo toont het merk nu een CRF 250 Rally, een nieuwe CB650F en gekuipte CBR650F, en de wel erg vreemde X-ADV. Wie zat te wachten op de hoogmoedige CBR250RR die onlangs voor de Aziatische markten werd voorgesteld, is eraan voor de moeite.
Groot nieuws was het allemaal niet, want dankzij de ellenlange teasercampagne wisten we reeds een jaar dat het gevleugelde merk met een offroad scooter wilde uitpakken. De X-ADV wordt aangedreven door het blokje dat we al kennen uit de Integra met een topvermogen van 54 pk en 68 Nm koppel. Hieronder vind je alvast de fotoreeks. We zijn net zoals u erg benieuwd hoe dit ding zal rijden.
Iets conventioneler is de CRF 250 Rally, die een perfecte aanvulling is op de Africa Twin waarmee Honda vorig jaar groots uitpakte. Dat de Africa Twin een succes is, spreekt voor zich en nu krijgen offroaders en Dakar-liefhebbers de kans om echt ruig terrein te verkennen met deze lichte alleskunner. Honda vertrok van de CRF250L als basis en paste alles geleidelijk aan om de motor meer avontuurlijk te maken. Zo heeft deze Rally een autonomie van om en bij de 320 km. Het 250 cc monocilinder vloeistofgekoeld DOHC viertakt blok heeft meer kracht onderin en een toegenomen topvermogen van 24,5 pk. Het maximum koppel bedraagt 22,6 Nm.
Last but not least pakte Honda de CB650F en CBR650F aan. Deze jeugdige opstappers ondergingen de Euro4-kuur en de Japanners maakten daarvan gebruik om ook enkele cosmetische updates door te voeren. Voortaan zien we dus LED-verlichting, een betere Showa vork, een iets strakker lijnenspel, betere Nissin remklauwen én een tikkeltje meer topvermogen (91 pk).