Royal Enfield wil doorbreken op de Amerikaanse markt en heeft net zijn hoofdkwartier gevestigd in Milwaukee, op een boogscheut van die andere fabrikant die gespecialiseerd is in klassiek gelijnde motoren. Ze hebben enkele motoren ter beschikking gesteld aan custombouwers om er hun ding mee te doen, een daarvan is Analog Motorcycles.
De basis van deze knapperd was een 2014 Continental GT, beperkingen op de ombouw waren er niet, met uitzondering van de tijdspanne want hij moest op zes weken tijd klaar zijn. Ondanks de racy vormgeving is de Continental GT allesbehalve een snelle motor, vandaar dat er gekozen werd voor een scrambler concept met een meer relaxte zithouding. De tank bleef origineel, de geometrie werd sterk gewijzigd: de voorkant werd omhoog gehaald, de bovenste kroonplaat gewijzigd om een recht Moose Racing aluminium stuur te kunnen plaatsen. Vervolgens werd de achterzijde ook gelift met andere vering om het rijwielgedeelte opnieuw in balans te krijgen. De Excel wielen zijn standaard maar werden gepoedercoat en geschoeid met Continental TKC80 rubbers.
Duovoetsteunen werden gedumpt, het zadel vervangen door een solozit dat samen met het eigenbouw achterspatbord fraai op het aangepaste subframe past. Motorisch werd de injectie gedumpt en vervangen door een Amal carburator en kreeg het blok de door Enfield zelf aangeboden hetere nokkenassen, klepveren en aangepaste CDI. Alle verlichting werd vervangen door stijlvollere aftermarket exemplaren, de digitale tellerpartij is van Koso. Los van alle ‘bling’ en stijl laat de Royal Scrambler volgens bouwer Tony Prust zich voortaan gewillig verleiden tot een wheelie. Kijk, dat vinden wij nu eens een goede reden om hem uit te roepen tot coolste Enfield ooit.
Bron: bikeexif.com