Terwijl BMW volop bezig is met de R1200GS terugroepactie, geeft het merk de pers graag een voorproefje van wat we volgend jaar mogen verwachten. Als we Motorrad -niet toevallig het magazine met een directe lijn naar BMW – mogen geloven krijgt de R-reeks krijgt namelijk een stevige update van het motorblok.
De dikke boxers zullen volgend jaar niet enkel groeien van 1.170cc naar 1.250cc longinhoud, maar ze zouden ook variabele kleptiming krijgen. Deze Audi-technologie zagen we eerder al doorstromen naar Ducati’s Multistrada die volgend jaar ook meer cc’s zou krijgen.
Beide veranderingen zouden ervoor moeten zorgen dat de wasserboxer nog wat extra power krijgt, maar voornamelijk ook een (nog) betere balans tussen koppel onderin de toeren en piekvermogen bovenaan. Nu zo ongeveer iedere fabrikant strijdt om de titel van de beste dikke allroad, is het niet meer dan normaal dat BMW alle technologische snufjes in de strijd gooit om een prijs van om en bij de 20K te verantwoorden.
Bron: Motorrad
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd