Elektrische motoren zijn de toekomst! Dat horen we al 10 jaar, maar intussen blijft het pack van écht inzetbare elektrische motorfietsen redelijk beperkt. Samen met de mannen van Autoblog.nl en ScooterXpress, trokken we dus op pad voor de grote E-bike vergelijkingstest.

Foto’s: Raymon de Kruijff
Video: James De Ridder & Arno Jaspers


Testmotoren van dienst waren Harley-Davidson’s Livewire, de Energica Eva Ribelle en Ego+ en tot slot ook nog Zero’s SR/F. Stuk voor stuk goed voor prijskaartjes (ver) boven de 20.000 euro, een actieradius van dik boven de 100km (op papier) en laadtijden die jaar na jaar korter worden.

Maar zijn die motoren nu echt zo capabel als de reclame laat uitschijnen? Diep verdoken in de technische fiches van deze motoren, ontdekken we keer op keer rijklare gewichten van flink boven de 200 kilo en de prijskaartjes vertellen uiteraard al het halve verhaal. De eerste golf van ‘Early adopters’ is inmiddels gepasseerd, de producten voelen een stuk volwassener aan dan de eerste generatie E-bikes,…dus rest enkel nog de vraag of het voldoende is om klassieke motards te overtuigen, of is dit puur voor een nieuw publiek?

Team MaxxMoto trok op onderzoek! Bekijk het filmpje en vergeet niet van je te abonneren op het MaxxMoto Youtube-kanaal voor meer leuke filmpjes!

P.S. Op aanvraag van Zero vermelden we er nog even bij dat er ook een Charge Tank beschikbaar is, wat de batterijcapaciteit met 3,6kWh doet toenemen (en waardoor het prijskaartje/de range op gelijk niveau van de Energica’s komt).

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd
.

This image has an empty alt attribute; its file name is BANNER1-1024x1024.jpg

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts