De Triumph Tiger XC is zonder twijfel een leuke machine. Maar als je je favoriete offroad-toertje in de Ardennen wil omruilen voor een avontuur in de Ténéré-woestijn, dan droom je al snel van beter materiaal.

Zo ook de broers David en Felipe Lopez, twee chassis ingenieurs bij Triumph die zullen deelnemen aan de Panafrica Rally. De broertjes Lopez trokken daarom naar de tekentafel en namen de Tiger 800XCx grondig onder handen.

   

De motor kreeg langere veerwegen, kwestie van een weekje mishandeling in Africa wat  beter aan te kunnen. Daarnaast werd het subframe sterker en korter. De kuipdelen werden tot een minimum herleidt en aan de onderkant van de motor zien we stevige beschermstukken om de carters te beschermen. Een ander koplampsetje, windscherm en een rally-navigatiesysteem maken de motor af.

Deze mag wat ons betreft zo in productie gaan! Meer info via Triumph.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.