Het is geen geheim dat alle motorfabrikanten bezig zijn met elektrische prototypes. Zo ook KTM dat betrapt werd tijdens de test van een elektrische Duke.

De Oostenrijkers zijn niet aan hun proefstuk toe, want eerder brachten ze al de volledig elektrische Freeride E op de markt. Een elektrische Duke zou echter praktischer zijn in het alledaags verkeer en daarom verkoos KTM het rijwielgedeelte van de 390 Duke als drager van een elektromotor. Op de foto’s van BMH Images die ons bereikten via Asphalt&Rubber zien we trouwens ook dat de elektromotor beschikt over een koppeling en versnellingsbak – nog steeds een leuk extraatje voor wie conventionele motoren gewoon is.

Wanneer we deze motor in de showroom mogen verwachten? Geen idee. Mogelijk volgt er op de EICMA dit jaar aan prototype, al is dat nog koffiedik kijken. Motorfietsfabrikanten zitten momenteel met een geweldige wedloop tussen supercharged motoren of elektrische/hybride prototypes en welke van deze het populairst zal worden, is nog afwachten.

 

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts