Bridgestone heeft op de Intermot 4 nieuwe banden voorgesteld. Het gaat om sportief, allroad, scrambler en enduro rubber.

Bridgestone Hypersport S22

Top of the bill is de nieuwe S22 die (rarara) de S21 komt vervangen. Net zoals zijn voorganger gaat het om een erg sportieve band voor rijders die voornamelijk op de openbare weg rijden en niet zozeer op circuit.

Volgens de jongens van Bridgestone kan de S22 tot 15 procent meer bochtensnelheid aan in het droge, goed voor een verbeterde rondetijd van 1,2%. En wie dat indrukwekkend vond, zal achterovervallen door de 5% snellere rondetijd in de regen. Deze tests gebeurden trouwens op een S1000RR op het Autopolis circuit.

De S22 heeft drie compounds en belooft meer grip dan de S21 in alle omstandigheden. Deze band zal beschikbaar zijn in alle gebruikelijke 17-duims maten.

Bridgestone Adventurecross AX41

Allroads zijn nog steeds hyperpopulair en als aansluiting bij de Battlax Adventure A41 komt Bridgestone nu met de meer offroad gerichte AX41.

Een stijver karkas en noppenpatroon zorgen voor meer offroad grip en tractie, al moet de band het op asfalt uiteraard afleggen tegen de A41.

Deze avonturiersband zal beschikbaar zijn in de maten100/90-19, 110/80-19, 120/70-19 and 90/90-21, vooraan, en achteraan zien we 130/80-17 to 170/60-17, met een 150/70-18. Bridgestone belooft dat deze band in januari beschikbaar zal zijn en dat er doorheen het jaar nog afwijkende maten zullen volgen.

Scramblers mag je gerust het ‘light’-segment van de allroads noemen en daarbij hoort uiteraard een aangepast bandentype. Bij Bridgestone is dat de AX41S. Die naam doet denken aan bovenstaand Adventure-rubber, maar heeft een compleet ander profiel en andere compound. Het gaat hier om een sporttoer-type band die zowel cafe racers als scramblers kan  bekoren met z’n retro looks.

De band zal in februari beschikbaar zijn in de maten 120/70 R17, 110/80 R18 and 120/70 R19 vooraan en achteraan 160/60 R15, 160/60 R17, 170/60 R17, 180/55 R17.

Bridgestone Battlecross E50

Tot slot presenteerde Bridgestone nog een full-enduro band voor competitiegebruik al is hij ook gehomologeerd voor op de weg. De band heeft een vernieuwd noppenprofiel dat erop gericht is om meer tractie te bieden bij rechttoe rechtaan acceleraties. Beschikbaar in 90/90-21 vooraan en 120/90-18 of 140/80-18 achteraan.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts