Wat u nog niet zag van de EICMA – Deel 2

Ook Italiaanse Schoonheden stelen de Show!

In mijn vorige Eicma-artikel had ik het over een aantal opvallende Griekse creaties, uiteraard lieten de Italiaanse tuners zich de spaken niet uit de wielen stelen. Lokale schoonheden in overvloed, niet enkel figuurlijk…ook letterlijk!

Aan race motoren en replica’s geen gebrek, deze MotoCorsa Racing Panigale was uitgerust met een in het oog springend setje uitlaten.

 

Ik smolt toen ik deze Brutale 800 in race-outfit zag staan op de MV-stand. Beste Kerstman, als het enigszins mogelijk zou zijn, please?

 

Een andere frappante verschijning bij MV Agusta: de Brutale RVS#1. Daarbij staat RVS voor “Reparto Veicoli Speciali”, een aparte afdeling die motoren gaat bouwen op maat van de wensen van de klant. Prijs van deze RVS#1? 36.000,00 euro, afgehaald in Varese wel te verstaan.

 

Bij een groothandel in hefbruggen viel deze lekker agressief uitziende Brutale Dragster met clipons te bewonderen, waarschijnlijk een stukje goedkoper dan de RVS#1!
Specials op basis van een Moto Guzzi zijn eerder uitzonderlijk, maar deze lekkere caféracer mocht er zeker wezen.

 

Een Moto Guzzi V85 off-road prototype op de Piaggio-stand, zag er veelbelovend uit!

 

Twins op de beursstand van onze collega’s van Insella, dit heeft weinig uitleg nodig.

De Moto2 machine van de kleine Italiaanse fabrikant Vyrus blijft een speciale verschijning. Typisch voor Vyrus is de naafbesturing, maar in de GP-klasse was hun carrière van korte duur. Let ook op de korte uitlaatdempers net boven het achterwiel.

 

Twee schoonheden in één klap bij Piaggio. De Aprillia RS-GP van Aleix Espargaro geflankeerd door een vriendelijke, blonde dame.

 

Ondertussen Oostenrijks, maar in een vorig leven nog Italiaans: Bij Husqvarna had iedereen de mond vol over de productieversie van de langverwachte Vitpilen. Het Svartpilen-prototype vond ik er persoonlijk veel cooler uitzien.

 

Nog een mooie MV Brutale 800 op de stand van CNC-Racing, let op de het sexy uitlaatje van SC-Project.
Bij Zard Exhausts een Ducati Scrambler van de hand van de Italiaanse tuner Bursi, met een droge koppeling! De woeste dempers en kronkelende uitlaatbuizen zijn een ware lust om naar te kijken.

Deze dirt-tracker was te bewonderen op de officiële Kawa-stand. Niet Italiaans, want gebouwd in Parijs door Oficina MRS, maar daarom niet minder leuk. Perfectionistisch afgewerkt.
Übercoole, mat zwarte BMW R-NineT bij Rizoma.

   

Een poging van datzelfde Rizoma op basis van een Aprillia Tuono. Love it… or hate it, it’s up to you!
Spark Exhausts voorzag een Ducati Monster1200R van WSBK-geïnspireerde uitlaatdempers. Een limited edition, dus liefhebbers reppen zich naar www.spark.it

Onze CEO droomt stilletjes van een nieuwe helm…een Lorenzo replica Arno?

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.