TT Assen makkelijker bereikbaar

Trouwe bezoekers van de MotoGP in Assen zullen ze wel kennen, die eindeloze files op de heen- en terugweg. Daar komt nu hopelijk verandering in. De gemeente Assen heeft samen met de Rijkswaterstaat en het TT Circuit Assen de afgelopen maanden werk gemaakt van een nieuw circulatieplan waardoor de hele in- en uittocht vlotter zou moeten verlopen.

Het TT Circuit Assen, de gemeente Assen en de Nederlandse Rijkswaterstaat maakten het nieuwe circulatieplan bekend tijdens de algemene persconferentie in aanloop naar de Dutch TT over anderhalve week. Met dit nieuwe plan hopen ze een herhaling van de enorme verkeerschaos van vorig jaar te vermijden. Zo zullen er een aantal ingrijpende maatregelen genomen worden. We zetten ze even voor jou op een rijtje:

  • Er komen speciale borden die de bezoekers zullen wijzen op de juiste route en de juiste afslag.
  • Bij de aankomst ’s ochtends zullen de afritten bij Assen-Zuid verdubbeld worden. Daarbij wordt een rijstrook van de tegenovergestelde richting mee ingenomen zodat er 3 rijstroken in de richting van het TT Circuit Assen ontstaan.
  • 1 rijstrook zal uitsluitend voor bussen gebruikt mogen worden, waaronder de bussen die de bezoekers van het NS-station in Assen naar het TT Circuit Assen brengen. Aan de noordkant van het TT Circuit Assen werd een nieuwe parking voorzien voor ongeveer 2500 auto’s.
  • Bij de uittocht ’s avonds zal het plan in tegengestelde richting uitgevoerd worden.

Daarnaast raadt de organisatie het gebruik van de gps sterk af. Vanaf Hoogeveen volg je best de gele borden richting het circuit. Een speciaal verkeersteam zal via een camerasysteem de verkeersstroom constant monitoren. Als het ergens te druk wordt of dreigt vast te lopen, kunnen automobilisten via speciale matrixborden snel geïnformeerd worden over alternatieve routes.

Het nieuwe verkeersplan kan je hier terugvinden: Circulatieplan TT Circuit Assen

 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.