LCR zou graag een tweede motor op de MotoGP grid hebben.

Silverstone krijgt nieuwe asfaltlaag na rampzalige 2018 MotoGP

2018 was een Grand Cru voor de MotoGP met één belangrijke smet op het blazoen: de Britse manche in Silverstone. Die wedstrijd viel letterlijk en figuurlijk in het water dankzij serieuze plensbuien gemixt met een slechte asfaltlaag op het circuit. Wilde Silverstone zijn MotoGP behouden voor 2019, dan was er actie nodig en die gaat nu van start.

Daags na de rampzalige MotoGP-manche stonden de Italiaanse circuitbouwers en asfaltspecialisten van Dromo al klaar om het werk op Silverstone op te meten. Eerder legden deze jongens ook asfalt in Sepang, Mugello, Misano en Imola en het circuit van Termas de Rio Hondo is volledig van hun hand.

Dromo weet dat vooral de drainage van Silverstone een heikel punt is en gaat daarom te werk met Japanse apparatuur die laser- en GPS-scans gebruikt om vervolgens alle data door te geven aan een machine die een nieuwe toplaag legt.

Na de aanleg zal het circuit twee weken leeg blijven, vooraleer de F1 er neer strijkt. Het enige wat dan nog moet gebeuren voor de MotoGP is een nieuwe homologatie door Franco Uncini van de MotoGP veiligheidscommissie.

Het kostenkaartje van deze hele operatie zou tussen de 5 en de 10 miljoen pond variëren, al wilde de circuitorganisatie geen exact cijfer noemen.

Via Motorsport Magazine

This image has an empty alt attribute; its file name is 6228_kaw_z900_fb_post_900x900.jpg

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.