Moto Guzzi heeft een patentaanvraag ingediend voor de naam en het logo V7 III. Hieruit leren we dat de V7 II waarschijnlijk dit jaar nog een update zal krijgen.
Weinig verwonderlijk, want de V7 is een succesverhaal voor Moto Guzzi. De reeks van de V7 Racer, Stone, Special en de Stornello Scrambler voldoet spijtig genoeg niet aan de Euro4 emissienorm en dus moest er wel een update komen om de motoren in het gamma te houden.
De kans bestaat dat ze zullen aangedreven worden door een aangepaste versie van het motorblok dat we eerder in de V9 Bobber zagen. Het gaat hier om een 853cc V-twin die wel al aan de Euro4-norm voldoet, voornamelijk dankzij een aangepast design van de cilinderkop. Aangezien de naam V7 behouden blijft, gokken we wel dat de nieuwe motor een kleinere cilinderinhoud zal hebben.
Weer iets om naar uit te kijken op de EICMA in Milaan aan het einde van dit jaar.