De Indische auto- en motorgigant Mahindra heeft een oogje op de historische Engelse merken Norton en BSA.
De industriereus zou een bekende naam willen kopen om de concurrentie met Royal Enfield aan te gaan op de thuismarkt en tegelijk voet aan grond te krijgen in Europa. Mahindra doet al sinds 2010 pogingen om een stuk van de motorfietsmarkt voor zich te winnen, met beperkt succes. Vorig jaar nog nam het merk een aandeel van 51 procent in de motorfietsafdeling van Peugeot en nu heeft het dus een oogje op de Britse merken.
Norton lijkt de meest voordehandliggende keuze, omdat het merk de laatste jaren al een kleine revival kende dankzij de investering van Stuart Garner. De merknaam BSA is minder bekend bij hedendaagse rijders, al wordt er momenteel al een kleine elektrisch offroader verkocht met het logo van de British Small Arms company.
Mahindra zou al gesprekken gevoerd hebben met afgevaardigden van beide merken en binnen drie tot zes maanden mogen we ons aan meer nieuws verwachten.
Mocht u thuis een Norton of BSA hebben staan, dan zouden we hem nog eventjes bijhouden…