Wie onze MaxxTest van Kawasaki’s Versys X-300 las, weet dat we tijdens die test werden bijgestaan door meervoudig Pikes Peak winnaar Bruno Langlois. De man is momenteel in volle voorbereiding voor de Pikes Peak International Hillclimb Race en zijn nieuwe motor is alvast indrukwekkend.

De voorbije jaren nam Bruno steeds deel op een geprepareerde Z1000, al werd die voor 2017 ingeruild voor de nieuwe Z900. Nu moeten we daar wel bijvertellen dat die basismotor een grondige tuning ondergaat, vooraleer Bruno aan het testwerk begint. Net zoals de Kawasaki’s uit het WSBK, wordt Langlois’ motor geprepareerd door de jongens van Akira, en dan weet je dat er aan PK’s geen gebrek zal zijn. Of toch tenminste aan de voet van de berg, want door de ijle lucht op grote hoogte blijft er nog maar 50 procent van de pk’s over aan het einde van de race.

Naast het geprepareerde motorblok met Arrow uitlaatlijn en de nodige R&G valprotectie, valt vooral de remsetup van Bruno’s motor op. Achteraan lijkt die onveranderd t.o.v. de standaardmotor, al beschikt hij vooraan over een full Beringer systeem. In welke mate de vering werd aangepast, is ons nog onbekend, al gaat het meer dan waarschijnlijk over een volledig instelbaar systeem.

En nu maar ziet of het volstaat om opnieuw de overwinning te pakken op Amerikaanse bodem.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts