Hallo, KTM Adventure 950? 990?

De KTM 890 Adventure en Adventure R zijn nog geen jaar oud of de Oostenrijkers worden al gespot met een nieuw model. Voornaamste wijzigingen: de kuip en een groter motorblok.

Dat het hard gaat in Mattighofen, is niet gelogen. De 790 Adventure was een topper die in sneltempo opgevolgd werd door een concept van de Husqvarna Norden 901 en een 890 Adventure (R). Wanneer we effectief de Norden gaan zien, blijft nog even een vraagteken, maar net nu de 890 bij de dealers staat, duiken er alwéér nieuwe spypics op.

Vaarwel lage Dakar-tank? Hallo meer cc’s?

Dan kan je denken: “OK, de ontwikkelingscyclus van een motorfiets duurt een jaar of vier-vijf”, maar de motor op deze foto ziet er wel érg productierijp uit. Met name het vollere kuipwerk zal avonturiers en toerrijders wel interesseren, dat was tenslotte een belangrijk punt van kritiek op de 790 en 890. Opvallend is ook dat de brede, lage Dakar-tank opnieuw evolueert naar een hogere benzinetank. Hoe de ingenieurs het zwaartepunt laag willen houden is nog koffiedik kijken.

Dat geldt uiteraard ook voor de specs en meebepaald de info over het motorblok. Insiders lieten reeds weten dat KTM het gat met de populaire 900cc en 1000cc allroads wil overbruggen en dan kan je je weer afvragen in hoeverre er een gat ontstaat waar ooit de 790 het wapen was voor de middenklasse? To be continued!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd