Honda werkt aan een extreme RVF1000 en een meer straatgerichte nieuwe Fireblade die vermoedelijk beide in 2017 het daglicht zullen zien.
We weten het, het gerucht van een nieuwe Honda V4 gaat al lang de ronde, maar dit keer is het menens. Eind vorig jaar laaide het gerucht al een keertje op op het internet, en nu publiceren zowel het Japanse Autoby als het Duitse Motorrad tekeningen van de vermoedelijke RVF1000 op hun cover.
Terwijl de Fireblade volgens verschillende bronnen wel een elektronica-update zou krijgen, zou deze toch gebaseerd blijven op de huidige CBR1000RR.
Geen blanco blad voor de ingenieurs dus, en daaruit leiden we ook af dat de ‘Blade de meest weggerichte motor van de twee zal zijn, met een focus op gebruiksgemak en veiligheid op de openbare weg.
Goedkopere versie van de RC213V-S
Wie richting circuit wil en beschikt over een dikke portefeuille, krijgt de RVF1000 V4 voorgeschoteld die volgens onze bronnen de directe competitie aangaat met de snelste, meest geavanceerde superbikes op de markt.
Honda zal hiervoor beroep doen op het ontwikkelingswerk van de hyperexclusieve RC213V-S, al zou het uitrustingsniveau wel lager liggen om ook het prijskaartje naar beneden te krijgen. MCN gokte eerder al op een bedrag rond de 65.000 euro, wat laag genoeg zou zijn om het project levensvatbaar te maken voor Honda.
Wanneer de eerste beelden of een officieel bericht van Honda zal opduiken is nog niet bekend. Wat wel al bevestigd is, is dat Honda enkele nieuwe patenten voor een V4 motor en een nieuw patent op de naam RVF heeft aangevraagd.
Volg zeker MaxxMoto om op de hoogte te blijven over het laatste nieuws over de RVF1000, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.