Bimota KB4: 150pk sterke retroracer

Bimota brengt een eerste gelimiteerde oplage van haar KB4 retroracer uit tegen maart 2021. Het merk wil daarmee een hommage brengen aan de Bimota KB1 en de directe concurrentie aangaan met de MV Agusta Superveloce.

Sinds Kawasaki Europe vorig jaar 49% aandeel in Bimota kocht, timmert het Italiaanse merk weer hard aan haar toekomst. Corona mag dan wel de presentatie van de Tesi H2 uitgesteld hebben, maar de Italianen hebben meer in de pijplijn.

Ninja 1000SX basis

De KB4 wordt een mooi gestileerde sportmotor op basis van Kawasaki’s koppelkrachtige Ninja 1000 SX (Euro5) motorblok en alle daarbijbehorende elektronica. Verwacht je dus aan een mooi TFT-dashboard waarop je het bochten-ABS, de tractiecontrole, quickshifter, slidecontrole en power modes kan instellen.

De uitrusting zal uiteraard geüpgrade worden, zo spreken ze bij Bimota van Öhlins instelbare vering, Brembo remmen, OZ smeedwielen en een gefreesde achterbrug.

Uiteraard is het nog even wachten op definitieve specs en de invloed van het coronavirus op de productierun, alsook op het ongetwijfeld gepeperde prijskaartje…

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd