Team Classic Suzuki heeft weer een juweeltje gebouwd. Nadat ze eerder een geniale XR69 inzetten in classic races, maken ze nu de overstap naar een modernere tweewieler: een 1996 GSX-R750 SRAD.
De motor werd opgebouwd met een oudere fabrieks-endurance racer als basis. We zien dan ook een droge slipperkoppeling, magnesium carterpan, titanium Yoshimura uitlaat en tal van andere hoogwaardige snufjes. De voorvering werd traditiegetrouw aangeleverd door de mannen van K-Tech, terwijl de motor ook is uitgerust met Brembo remmen, Earls remleidingen en OZ wielen met daarrond Dunlop slicks. Maar da’s uiteraard niet alles, want zoals je op de foto’s kan zien, werden er opnieuw tal van onderdelen door de mannen bij Classic Suzuki zelf gefabriceerd.
Dankzij racelegendes als James Whitham, John Reynolds en Chris Walker werd de GSX-R SRAD een iconische motor uit de nineties, dus we zijn erg benieuwd om te zien wat deze klassieker volgend jaar kan teweeg brengen tijdens de classic races. Een eerste test staat volgende week al gepland met Michael Dunlop aan het stuur op Cartagena.