Hoewel VOGE al jaren produceert voor merken als BMW en Honda, is het merk nog steeds een relatieve nieuwkomer op onze markt. Op EICMA liet het merk zien dat er stevig aan het gamma wordt gewerkt en stelde het opnieuw een pak nieuwigheden voor met eigenzinnige “Europese” lijnen, ontworpen door een designcentrum dat gevestigd is op ons continent.
900DS – De eerste « grote » VOGE
De VOGE 900DS is een mijlpaal in de nog jonge geschiedenis van het jonge merk: met z’n 895cc paralleltwin, die een vermogen van 96,5 pk bij 8.250 tpm en een koppel van 91 Nm bij 6.250 tpm genereert, is het de eerste « grote » motorfiets van VOGE.
De motor beschikt over een verstelbare stuurdemper, Brembo remsysteem, quickshifter en aluminium kofferset. Verder zien we nog een verstelbare kuipruit, een full-LED verlichting en zowel een USB- als een 12V-aansluiting. Het zadel bevindt zich op 825 mm van de grond en met de 20-liter tank is alvast een behoorlijke grote actieradius gegarandeerd.
De VOGE 900DS zal eind 2023 beschikbaar zijn.
525DSX – De nieuwe crossover
Deze nieuwe crossover van Voge bouwt verder op de gekende bouwstenen van het merk: avontuurlijke lijnen, een uitgebreide uitrusting en een polyvalent motorblok.
De twee-in-lijn motor heeft een dubbele bovenliggende nokkenas, is vloeistofgekoeld en heeft een maximaal vermogen van 35 kW en is dus geschikt voor het A2-rijbewijs. De 525SX beschikt ook over twee rijmodi.
Het stalen buizenframe is gekoppeld aan een aluminium achterbrug. De Kayaba upside-down voorvork heeft 145 mm veerweg, terwijl de monoshock met progressieve overbrenging kan rekenen op 155 mm. Er is ook gedacht aan uw offroad-plezier: zo kunnen het ABS op het achterwiel en de tractiecontrole uitgeschakeld worden.
Een verstelbaar zadel behoort net zoals een aluminium kofferset tot de standaard uitrusting. Het Nissin remsysteem, de Metzeler banden op de 19″ en 17″ velgen en de LED mistlampen maken het plaatje compleet. En naast het 7″ LCD kleurenscherm (met navigatie-mogelijkheid!) zien we een 12-volt én een USB-aansluiting.
De VOGE 525DSX zal eind 2023 beschikbaar zijn.
125R – Compact maar volwassen
Met een drooggewicht van 128 kg is de 125R één van de lichtste motoren in zijn segment. En met een wielbasis van 1.310 mm en een zadelhoogte van 795 mm kan de nieuwe VOGE 125R mooie cijfers voorleggen. De 124,8 cc metende monocilinder produceert 14,1 pk bij 9.500 tpm en 12,1 Nm bij 8.000 tpm.
Het stalen trellis frame verbindt een upside-down voorvork met een aluminium achterbrug. Rond de 17 inch lichtmetalen velgen zien we aan de voorkant een 110/70 bandenmaat en achteraan een 140/60. Het remsysteem met tweekanaals ABS, voorzien van staalgevlochten remleidingen, grijpt vooraan een enkele 275 mm remschijf en achteraan één met een diameter van 220 mm.
Het full color LCD-dashboard toont onder andere het brandstofniveau, het gemiddeld verbruik en de ingeschakelde versnelling. Ook is er gedacht aan een USB-aansluiting. De full LED verlichting complementeert het scherpe uiterlijk met de compacte onder het motorblok geplaatste uitlaat.
De VOGE 125R zal begin 2023 beschikbaar zijn.
SR4 – VOGE’s allereerste scooter
De SR4 was de allereerste VOGE scooter die werd voorgesteld. De motorscooter wordt aangedreven door een 350 cc vloeistofgekoelde ééncilinder met 28,5 Pk en 30Nm. Met KYB veerelementen en een J.Juan remsysteem kiest VOGE ook voor deze motorscooter voor kwalitatieve onderdelen van gerenommeerde merken.
De SR4 is helemaal bij de tijd met tractiecontrole, LED-verlichting rondomrond en zelfs een aan de voorzijde geïntegreerde camera. Onder het zadel van de SR4 kan je twee helmen kwijt in de 41,5l grote bagageruimte.
De VOGE SR4 zal begin 2023 beschikbaar zijn.