De Honda Fireblade ging op een dieet en kreeg een elektronica-upgrade. Maar of hij met z’n 189 pk voor 195 kg meekan met de rest…
Voorlopig vatten we het verhaal voor u samen in bulletpoints. Meer info en afbeeldingen volgen zodra we iets meer info en tijd hebben.
– 8kW meer top end power (189,5 pk)
– 15 kilo lichter
– 14% betere power to weight ratio
– 96 % nieuw ontworpen onderdelen
– up-to-date elektronicapakket met tractiecontrole, wheeliecontrole, ride-by-wire, Inertial Measurement Unit en ga zo maar door.
195 kg rijklaar gewicht (15 kg lichter)
189,5 pk
116 Nm
Aangepaste stijfheidsbalans voor frame
Stijvere swingarm
Lichter subframe
Titanium benzinetank
Brembo radiaal gemonteerde monobloc vierzuigerklauwen
Hertekende wielen
Minimalistisch en agressief gestyled bodywork
Throttle By Wire (TBW)
Acceleration Position Sensor (APS)
Power Selector
Inertial Measurement Unit (IMU)
9 voudig instelbare Honda Selectable Torque Control (HSTC) tractiecontrole
Wheelie Control
Selectable Engine Brake (SEB)
Quickshifter
Downshift Assist
Riding Mode Select System (RMSS)
Technische gegevens
Motor: Voeistofgekoelde 4-in-lijn DOHC 16 kleppen
Cilinderinhoud: 999cc
Boring x slag: 76 x 55 mm
Compressieverhouding: 13:01
Vermogen: 189 pk bij 13000 opm
Koppel: 116 Nm bij 11000 opm
Carburatie: PGM DSFI
Tankinhoud: 16 l.
Koppeling: natte meerplaatskoppeling
Aantal versnellingen: 6
Eindoverbrenging: Ketting
Frame: aluminium twin spar
L x B x H: 2.065 x 715 x 1.125 mm
Wielbasis: 1.404 mm
Zithoogte: 820 mm
Rijklaar gewicht: 195 kg
Voorvork: Upsd 43 mm NIX30 Smart EC Öhlins volledig instelbaar, 120 mm veerweg
Achterschokbreker: Pro Link; gasgeladen TTX36 Smart EC Öhlins demper, volledig instelbaar
Voorband: 120/70ZR17 58W
Achterband: 190/50ZR17 73W