Het SAG Team heeft een persbericht uitgestuurd na de uitvoerige analyse van Luis Salom’s telemetrie.

Op vrijdag drie juni overleed Luis Salom tijdens de Grote Prijs van Catalunya tijdens de vrije training 2 na een ongeval in bocht 12.

Na het ontvangen van de telemetrie data gisteren, ging de technische staff van het SAG team meteen aan de slag om de feiten i.v.m. het ongeval van Salom te analyseren. Hierdoor kunnen ze gericht communiceren over de oorzaak.

Tijdens FP2 zette Salom al snel zijn bestrijd (1’48.608) neer, waarna hij de pitlane inkwam voor een verse achterband. Vervolgens ging Salom weer de piste in en gedurende de eerste ronde verongelukte hij. In die ronde kwam Luis 6km/u trager aan bij bocht 12 dan in zijn snelste ronde. Volgens de telemetrie kwam dit door het trager uitkomen van bocht 11. Om deze verminderde snelheid te compenseren, remde Salom 9 meter later. Daar bevindt zich echter een hobbel in het asfalt, wat geweten is door alle rijders. Het uitstellen van het remmen zorgde ervoor dat Salom nog vol aan het remmen was toen hij over deze onvolmaaktheid in het asfalt reed. Dit zorgde er in samenspraak met de hoge snelheid voor dat er teveel stress op de voorband kwam, waardoor hij de grip verloor.

En dat zorgde op zijn beurt dan weer voor de tragische afloop die we allen kennen.

Naamloos-1

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts