Het is geen geheim dat H-D ook voor de coronacrisis al in een dipje zat. Tegenvallende resultaten op de Amerikaanse markt, een CEO die buitengezwierd wordt, zeer gemengde reacties op de nieuwe modellen… you name it. Dat weerhoudt de jongens uit Milwaukee er niet van om nieuwe dingen te proberen met het oog op een jongere doelgroep.

In juli 2018 doken er al plannen op van de Bronx en Pan America die u als prototype o.a. reeds op het salon van Brussel of de EICMA kon zien, en daar worden nu weer wat extra modellen aan toegevoegd. Net zoals bij de Bronx en Pan America draait alles rond het nieuwe ‘Revolution Max’ vloeistofgekoelde motorblok dat hoogstwaarschijnlijk in 975cc en 1250cc versie beschikbaar wordt.

Het eerste nieuwe model is de Flat Tracker, een variant op het Bronx prototype met stijlverwijzingen naar Harleys rijke geschiedenis in het flattrackracen. We gokken hier op het 975cc motorblok, maar buiten deze afbeelding en een patenttekening is er weinig informatie beschikbaar.

Hetzelfde gaat op voor een nieuwe cafe racer die veel onderdelen lijkt te delen met de Bronx en Flat Tracker, maar bijvoorbeeld wel een stereovering achteraan heeft, naast een ander uitlaattraject en uiteraard andere looks. Zoals je voor de Flat Tracker snel de link kan leggen met de XR1200, heeft deze racer wat weg van de VR1000. Het is overigens ook goed mogelijk dat al deze modellen zowel als 975, en als 1250 beschikbaar worden.

Tot slot is er nog onderstaande afbeelding van de ‘EDT600R’, een elektrische offroader/flattracker. Dit zou een goedkopere aanvulling naast HD’s LiveWire kunnen worden binnen het full electric gamma. Het blijft uiteraard bij veronderstellingen, maar gezien de populariteit van (stille!) elektrische offroaders, zou zo’n EDT600R bij een breed publiek in de smaak kunnen vallen. Of toch tenminste als het prijskaartje iets haalbaarder is dan de 30K van de LiveWire.

To be continued.


Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor 
iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts