Na de presentatie van de nieuwe Triumph Street Triple 765 raakte bekend dat Triumph vanaf 2019 ook de motorblokken voor de Moto2 zal voorzien. Maar hoe zit het met een opvolger voor de Daytona?

Wie gek is op supersports, weet dat de Daytona iets heel speciaals is. Het driecilinder motorblok is een leuke verademing t.o.v. de Japanse vierpitters en zowel qua sound, stuur- en motorkarakter is Triumph’s 675 een pareltje. Dat terzijde, is het motorblok – dat al dateert van 2013 – slechts Euro3 gehomologeerd. Triumph mag de Daytona dus uiterlijk verkopen tot eind 2018, al verwachten we ons al iets vroeger aan een update.

Moto2 voor particulieren

Of tenminste, dat is wat we opvingen van insiders na een meeting met General Manager Paul Lilly. Voorlopig wordt de Euro3 Daytona nog gewoon geproduceerd omdat er in de grootste afzetmarkt (de V.S.) geen probleem is met de milieunorm. Maar naarmate de euronormen evolueren en Triumph ook actie onderneemt in de Moto2, komt er ook een nieuwe Daytona. Volgens Lilly is het model te belangrijk voor Triumph om géén update te doen, alleen heeft het Britse merk recent veel tijd en moeite gestoken in andere segmenten. Met 13 nieuwe motoren  op drie jaar tijd (voornamelijk modern classics en adventures) stond het werk aan de Daytona op een iets lager pitje. Nu is het enkel afwachten of we de motor reeds dit jaar of pas volgend jaar op de EICMA motorbeurs zien verschijnen. Eén ding kon de General Manager wel reeds verklappen, er word namelijk gewerkt aan een uitrustingspakket wat van de Daytona R quasi een Moto2 voor particulieren zou maken.

Het supersportsegment dood? Niet als het aan Triumph ligt.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

 

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.