Veel sportief nieuws bij Kawa, met een ZX-10RR en een H2 in carbon-uitvoering. Beginnen doen we echter met een gefacelifte Z1000SX en de Ninja 650 als opvolger van de ER-6f

KME 2289 Dolomites

Het eerste wat in het oog springt aan de Z1000SX is het compleet nieuwe kuipwerk, waarin duidelijk de Ninja SuperSport roots nog meer de overhand kregen. Net als zijn naakte broer is de Z1000SX nu ook standaard voorzien van LED verlichting voor ultra moderne looks en een maximale lichtopbrengst. Onderhuids kreeg de Z100SX een nieuwe Bosch IMU regelunit, bekend uit de Ninja ZX-10R Superbike, met een hoop elektronische snufjes, zoals KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) een nog betere KTRC (Kawasaki Traction Control) en nog meer zekerheid van het KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System).  Verder is er nog een nieuwe display met grote analoge toerenteller, versnellingsindicator en multifunctioneel LCD scherm.

17zx1000w_40rog1drs2cg_c

Verder werd het kuipwerk iets breder, het windscherm iets groter en kreeg de motor een dikker zadel voor meer rijcomfort. De spiegels werden ook 2cm meer naar buiten geplaatst voor een beter gezichtsveld naar achteren. De vering en remmen werden ook aangepast, daarover zijn echter nog geen details bekend. De nieuwe Z1000SX zal dit najaar al verkrijgbaar zijn in de kleuren Candy Lime Green, Metallic Spark Black en Candy Burnt Orange.

Ninja 650

NJA_6389

De Ninja 650 is de doorontwikkeling van de ER-6f die in de States al lang de naam Ninja droeg. De motor heeft 69 pk, is voortaan 19 kilo lichter en verbruikt 6,8% minder benzine -fabrieksopgave uiteraard. Dit komt in hoofdzaak door een nieuw type trellisframe en een ‘gull-style’ aluminium achterbrug. Digitale versnellingsindicator, shift-up lichtje, omgevingsthermomether, de Ninja 650 heeft het allemaal. Verder krijgt de Ninja ook Nissin stoppers en zal er een 35kW uitvoering beschikbaar zijn voor motards met een A2-rijbewijs. De beschikbare kleurtjes zijn Metallic Spark Black, Pearl Blizzard White en Candy Burnt Orange. Op de afbeelding ziet u een speciale KRT-uitvoering.

ninja-650-green-1

ZX-10RR (Limited Edition)

Tijd voor de zware kanonnen, waar de ZX-10RR de show steelt. De RR krijgt andere cilinderkoppen, andere carters, DLC-klepgeleiders, etc. Over een pk-cijfer werd nog geen woord gerept, we vermoeden dat dit standaard op 200pk zal blijven. Ook het chassis kreeg upgrades in de vorm van Marchesini smeedwielen, Brembo M50 monobloc remklauwen, een Brembo radiale rempomp en stalen remleidingen. De grootste vernieuwing is echter de KQS quickshifter waarmee je voortaan op- en af kan schakelen. Optioneel is er ook nog een kit om de balhoofdhoek en het draaipunt van de achterbrug aan te passen. Meer info hierover volgt ongetwijfeld na de rij-indruk van deze motor. Als we er tenminste eentje te pakken krijgen, want dit juweeltje is gelimiteerd op 500 stuks.

17zx1000z_201bk1dfa00d_c 17zx1000z_201bk1dlf00d_c

 

H2 Carbon

De H2 Carbon legt zichzelf uit. Het is een H2 met een shitload carbon er tegenaan gegooid. En superchargers en carbon zijn cool.

ninja-h2-carbon-rf

 

banner-janemaxxmoto-684x960

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts