Dat de Suzuki SV650 een fijne motorfiets is en blijft, kon je al eerder lezen op MaxxMoto. Dat we daarbij echter niet echt onder de indruk zijn van de looks en de afwerking ook. Blijkbaar zijn we niet alleen, want de Franse Suzuki-importeur besloot zelf om de SV op te smukken tot een echte eye-catcher…
Scramblers zijn hot, scramblers zijn trendy, scramblers zijn hip. Triumph heeft er al lang een, Ducati blijft nieuwe variaties op de wereld loslaten en BMW heeft intussen ook zijn R nine T Scrambler laten aftrappen door onze Creative Guy. Suzuki heeft, net als de andere drie Japanse fabrikanten, geen pasklaar antwoord klaar.
Hoewel de SV Scrambler veel moderner oogt dan de neoretro tegenhangers van de andere merken, is het een grote stap voorwaarts ten opzichte van het standaardmodel. Nochtans zijn de ingrepen helemaal niet zo dramatisch. Hij kreeg een bruin Bagster zadel, een ingekorte nummerplaathouder met LED-verlichting, Dunlop Mutant rubbers met een wat avontuurlijker profiel, LSL fatbar stuur, aluminium windschermpje, koplampgrilletje, kort voorspatbord en radiatorbeschermers in aluminium, zwarte stuurgewichtjes, aluminium kettingbeschermer en grote, zwarte voetsteunen. Ook de weinig flaterende kunststof tankafwerking werd in de prullenbak gekieperd, maar je ziet wel dat de tank niet gemaakt werd om kaal op het frame te zitten. En zo vinden we altijd wel iets, natuurlijk.
“Hoewel de SV Scrambler veel moderner oogt dan de neoretro tegenhangers van de andere merken, is het een grote stap voorwaarts ten opzichte van het standaardmodel.”
Wie de motor in het echt wil bekijken, moet naar een Suzuki-dealer in Frankrijk. Kostprijs van de Scrambler bedraagt 8.000 euro. Daarmee is hij 1.400 euro duurder dan de standaard SV, maar blijft hij mooi onder de prijs van de Ducati, Triumph en BMW Scramblers. Bekijk hieronder de coole transformatievideo en fotogallerij.