Moto Guzzi’s V7 stond in 2007 mee aan de wieg van een heuse retro-revival. De simpele maar sympathieke opstapper krijgt nu, na enkele subtiele facelifts, een groter motorblok en wat technologische snufjes.
De V7 stond nooit bekend om zijn geweldige power, maar het 744cc motorblok wordt nu vervangen door een 850 die gebaseerd is op het blok dat we eerder tegenkwamen in de V85TT. Dat betekent meer koppel en power, al blijft het topvermogen van 63bhp nog wel een stukje onder de 80pk van de V85TT. Vanzelfsprekend komt er ook een 35kW-versie voor A2-rijbewijshouders.
Een volledig digitaal dashboard voor de Stone uitvoering is het andere grote nieuws op deze fiets die het verder moet hebben van zijn oldschool charmes en leuke kleurstellingen. Voor 2021 zijn er twee varianten, Special en Stone. Naast het dikkere motorblok zien we uiteraard aangepaste vering en achteraan een dikkere 150/70 band. Verder werden de uitlaatpijpen iets dikker en krijgt de iets modernere Stone ook full-LED verlichting.
De Stone zal beschikbaar worden in het matblauw, matoranje en matzwart, terwijl de Special een grijze of donkerblauwe laag hoogglans meekrijgt. Het grootste verschil tussen beide motoren zijn de modernere gietwielen voor de Stone, terwijl de Special op spaakwielen staat en ook de klassieke analoge tellers behoudt.
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd