Kleine terugroepactie bij Polaris: achterwiel kan eraf vallen…

Terugroepactie’s zijn vandaag de dag schering en inslag. Je zou bijna beginnen denken dat sommige merken het gebruiken als excuus om hun klanten vaker bij een officieel dealership te krijgen, maar in realiteit heeft bijna iedere tweewieler die vandaag van de band loopt wel hier of daar een klein (of minder klein) productiefoutje. Zo ook bij Polaris, waar dit keer alle Slingshot-modellen teruggeroepen worden.

Mocht u nog nooit gehoord hebben van de Polaris Slingshot, dan is dat waarschijnlijk omdat het een onpraktisch patserding is dat alle nadelen van een auto en motorfiets combineert. Je staat vast in de file en wordt nat in de regen, dus de doelgroep beperkt zich vooral tot het type strakke boys dat ook in slippertjes met open uitlaat op pakweg een Can-Am Spyder rondrijdt – nog zo’n driewieler waarbij al enkele serieuze recalls voorkwamen.

De Polaris Slingshot is niet de enige driewieler met een flink probleem want ook bij Can-Am werden er al Spyders teruggeroepen omwille van mogelijk falen van de stuurinrichting…



De reden van dit nieuwtje is simpel: de jongens bij Polaris waren vergeten te checken of het achterwiel wel goed vastzat en dat blijkt nu niet helemaal het geval te zijn. Omdat een leverancier de bevestiging van de achteras niet goed in de ‘achterbrug’ (of hoe noem je dat op zo’n spel?) heeft geperst, kan je binnen de kortste keren wel eens onderweg zijn met een halve Flinstone-mobiel. Het voordeel is dan weer dat er wereldwijd amper 4.700 Slingshots rondrijden, waarvan vermoedelijk eentje in de Benelux als demo-model bij de importeur.