Kawasaki presenteert Z900RS Special Edition

De Kawasaki Z900RS is misschien wel onze favoriete neo-retro bike. Hoewel andere merken een uitgebreider gamma retrobikes hebben, weet Kawa als geen andere om een moderne rij-ervaring te koppelen aan klassieke looks met een extra dosis spierballen. Voor 2022 gaan ze nog een stapje verder.

De basis blijft hetzelfde, maar met de Z900RS wordt de vering onder handen genomen met een extra portie Zweeds goud. Vooraan zien we een mooie 46mm vork, achteraan komt er een S46 schokbreker met extern gasreservoir. Ook de remmen krijgen een mooie upgrade van de hand van Brembo. De M4.32 remklauwen hebben hun sporen al jarenlang verdient in de racerij en horen bij de beste rempartijen op de markt.

Tot slot krijgt de Z900RS ook een geslaagde kleurstelling die doet terugdenken aan de originele groen-gele ‘Fireball’ Z900 uit de seventies. Nu nog even wachten tot de prijsstelling bekend gemaakt wordt…

Persbericht:

Kawasaki Z900RS gaat naar het volgende niveau met nieuwe Special Edition 

De Kawasaki Z900RS is al sinds zijn introductie de populairste motor in het retro segment. Dit is echter geen rede voor de Kawasaki engineers om stil te blijven zitten. In 2022 doet Kawasaki er nog een schep bovenop met de nieuwe Z900RS SE.

Als basis voor de Z900RS SE (Special Edition) dient de Z900RS, dé immers succesvolle hommage aan de originele Z1. De Z900RS SE is uitgerust met het geliefde 948cc vier-in-lijn motorblok. Door zijn koppelrijke karakter, soepele motorloop en getunede uitlaatgeluid sluit dit blok perfect aan de bij de rijervaring. Ondanks zijn klassieke voorkomen zijn allerlei moderne technieken standaard aanwezig waaronder; Traction Control (KTRC), verschillende rijmodi, een bekrachtigde slipperclutch en volledige LED verlichting.

Het SE model van deze moderne klassieker is voorzien van zeer hoogwaardige veercomponenten. Zo is er achter een Öhlins S46 schokdemper met instelbare veervoorspanning gemonteerd. De grote zuiger van ø46 mm en de interne lucht- en gaskamers, hebben een aluminium body met enkele buisconstructie. Om deze nieuwe schokdemper te complimenteren zijn de veerinstellingen van de ø41 mm grote voorvork gewijzigd. Dit resulteert in een superieur gevoel van grip en handling. 

Het remsysteem van de SE bestaat uit hoogwaardige Brembo onderdelen. Het afremmen gebeurt nu middels radiaal gemonteerde Brembo M4.32 remklauwen en ø300 mm grote Brembo remschijven. Samen met de radiale Nissin hoofdremcilinder en staalomvlochten remleidingen zorgt dit voor betere remprestaties en een progressiever gevoel in de remhendel.

Als kers op de taart wordt met de ‘’Yellow Ball’’ kleurstelling op de Z900RS SE een van Kawasaki’s meest begeerde kleurenstelling uit de jaren ’70 nieuw leven ingeblazen. De prachtige metallic zwarte lak is een variatie op de orginele ‘’Fireball’’ kleurstelling van de Z1. Verder is de Special Edition meteen herkenbaar aan de goudkleurige wielen en voorvork.

De Z900RS SE brengt de succesvolle mix van het heden en het verleden naar een nóg hoger niveau.

Vanaf medio november is deze schitterende Special Edition beschikbaar bij de Kawasaki dealer.

Prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt.

Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.be