Jonas Roosens is MaxxMoto’s huisfotograaf. De snelheid van zijn triggerfinger is recht evenredig met zijn talent om briljante beeldjes te schieten, iets wat ze ook weten bij ’s lands grootste persbureau’s en verschillende internationale kranten. Daarnaast rijdt hij ook veruit de meeste kilometers van alle MaxxMoto-guys op z’n ouwe, niet altijd even getrouwe GS. (Tegen de tijd dat u dit leest, mogelijk ingeruild voor iets Japans.)
Een grote muil, een gouden hart en een héél kleine…lens zijn Jonas’ voornaamste troeven om onze octaan-avonturen op de gevoelige plaat vast te leggen. Hoewel hij gek is van sportief knallen, rijdt hij vooral veel rechtdoor op de snelweg van de ene naar de andere foto-opdracht. Zo smerig als z’n R1200GS (met nieuw motorblok, long story) er steeds bij staat, zo mooi blinkt z’n Gixxer 600 voor op circuit. En als je dan nu nog eens even een achterwaartse stoppie door een brandende hoepel wil doen aub, niet vergeten in de lens te kijken he. Guy Martin kan dat ook, zonder handen!
Geboortedatum: 1 juni 1982
Eigen motorfiets(en):
-BMW R 1200 GS
-Suzuki GSX-R 600
-Honda CB125F
Favoriete motorsporter: Guy Martin
Meest memorabele motoravontuur: Met m’n vrouw achter op de moto door de Alpen. Dit was meteen het laatste grote wapenfeit voor m’n vaderschap. Grootste ‘broek vol’ moment: toen de motor van m’n GS ontplofte op het linkse baanvak van de Brusselse ring tegen 100km/u. Overal olie, maar toch de motor nog veilig aan de kant gezet.
Droommotor: Het liefdeskind van de driehoeksverhouding tussen een Kawa ZH2 voor de power, een Ténéré 700 Rallye voor de looks en een R1250GS Adventure voor het gebruiksgemak. Met de klank van een Ducati Panigale V4 met Termignoni dempers. Moeilijke vraag.
Ergerlijkste motohype: Naked bikes op een circuit. Er is niks leuk aan in de wind zitten. Geen ruit en kuipwerk: geen interesse.
Crashes: Op de openbare weg al meermaals aangereden door auto’s, off road enkel door eigen onkunde gevallen, en op circuit een paar mechanische problemen/crashes gehad. Hout vasthouden.
To do in 2023: Spa-Francorchamps veroveren.