Honda heeft de MotoGP-regelgeving omtrent winglets heel slim weten te omzeilen. Door middel van afneembare winglets kan Big Red blijven experimenteren met extra aërodynamische kuipdelen.
Wie de MotoGP kwalificaties nauwgezet volgde, weet dat Cal Crutchlow enkele sessies mét en zonder winglets reed. Deze aërodynamische kuipdelen werden vorig jaar door Ducati geïntroduceerd en aan het einde van het seizoen verboden omwille van het gevaar voor de rijders bij een crash. Voor dit seizoen mogen de fabrikanten slechts 2 kuipen homologeren, al heeft Honda daar nu een middeltje op gevonden.
Zoals je op onderstaande tweet kan zien, lijkt het alsof Crutchlow een nieuwe kuip heeft, al blijkt nu dat deze delen makkelijk afneembaar zijn, waardoor Honda toch geen extra kuip hoeft te homologeren. Met andere woorden: Honda heeft een gaatje in de regelgeving gevonden, waardoor er toch meer met aërodynamische hulpmiddeltjes getest kan worden.
Spot of aerodynamic intrigue at the #DutchGP – @calcrutchlow rolling out with a new fairing addition! pic.twitter.com/VKikEuMidK
— MotoGP™??? (@MotoGP) June 23, 2017
Slim opgemerkt door David Emmett op MotoMatters!
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.