Fotograaf: MichielTon.com

Motorbeurs Utrecht: Geen Salon van Brussel meer nodig?

Met de terugkomst van de importeurshal, was de Motorbeurs Utrecht een gigantisch succes. Hoewel het bezoekersaantal lager lag dan in de eerste post-corona editie, is de MBU de plek bij uitstek om ’s winters reeds de nieuwigheden van alle merken bij elkaar te zien. Dat je daarbovenop nog gewoontegetrouw accessoiristen, clubs, tweedehandshandelaars etc. kan ontdekken spreekt voor zich.

De 38ste Motorbeurs Utrecht trok bijna 11 procent minder volk dan vorig jaar, al mogen we toch nog steeds spreken van een succes. Het is één van de grootste motorevents van de lage landen en sowieso de plek bij uitstek om het hele motorwereldje in het klein te ontdekken. Met meer dan 280 exposanten en activiteiten kwam. ieder aspect van motorrijden aan bod en vooral de terugkeer van de motormerken zelf wordt als een opsteker beschouwd. Via de Nederlandse RAI vereniging – zeg maar de tegenhanger van het Belgische Febiac – waren er 29 merken te zien op de beurs die stuk voor stuk erg tevreden waren over de opkomst en interesse.

(Even meelopen over de beursvloer kan je overigens hieronder via de Chromeburner Motorpodcast)

Met het verdwijnen van het Autosalon in Brussel, viel het ook op dat er steeds meer Belgische motorrijders de oversteek richting Utrecht wagen om daar nieuwe motoren van dichtbij te ontdekken.

Voor 2025 kan u alvast in uw agenda noteren dat de MBU zal plaatsvinden van 20-23 februari.