Kymco gaat met ondersteuning van Kawasaki een eerste ‘grote’ motor bouwen.
Dat Kymco goede banden heeft met Kawasaki is geen nieuws. De merken werkten reeds samen aan Kawasaki’s J300 en J125 scooters die gebaseerd waren op Kymco’s Downtown reeks. Nu wordt de wisselwerking omgedraaid en krijgen we een Kymco variant op de ER-6n.
Tot nog toe had het Taiwanese bedrijf niets groters dan een kwartliter motorfiets in het gamma. De focus lag tenslotte bij hun scooterreeks waar Kymco inmiddels al de 700cc MyRoad heeft. Nu kiest het merk dus voor een evergreen-formule met een 650cc tweecilinder motor.
Uit de patenttekeningen is het duidelijk dat het gaat om een kopie van de ER-6n, al zijn er ook lichte wijzingen. De motorisatie blijft grotendeels dezelfde, al wordt het parallel-buizenframe vervangen door een trellisframe. Daarnaast zien we ook een USD-voorvork en radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen.
Vermoedelijk zal de motor goed zijn voor 72 pk en komt er eveneens een A2-versie. Vergis je trouwens niet: de patenten voor deze motor zijn ingediend in Europa en de kans is groot dat hij vanaf volgend jaar ook bij ons verkrijgbaar zal zijn.