Kawasaki’s populaire Z900 krijgt voor 2022 een upgrade in de vorm van een SE uitvoering. In tegenstelling tot bij de ZX-10, H2SX en Versys gaat het dit keer niét om elektronische vering, maar wel om de toevoeging van een Öhlins achterschokbreker en Brembo M4.32 remmen. Excellent move, Kawasaki.



De Z900 is dé topper onder de 900cc nakedbikes en voor 2022 wordt het er dus nog beter op dankzij de toevoeging van extra hoogwaardige componenten. Het enige waar we nu nog op wachten is een prijskaartje, maar Kawa kennende zal dat zeer competitief zijn. Mocht je je nog afvragen waar de Z900 om draait, bekijk dan zeker onze test hieronder, en de vergelijkingstest met de grootste concurrenten.

Persbericht:

Kawasaki introduceert nieuwe Z900 SE voor 2022

The best just got better. De immens populaire Z900 staat sinds zijn introductie in de top van bestverkochte motoren in Europa en kan rekenen op lovende kritieken van motormedia.

In 2022 wordt de beste naked bike nóg beter met de introductie van de nieuwe Z900 SE.

De Z900 SE (Special Edition) zet het enorme succes van de Z900 voort en tilt het beste totaalpakket in de naked bike klasse naar een hoger niveau met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een unieke kleurstelling. Gebleven zijn het 948cc vier-in-lijn motorblok met sensationele vermogensafgifte en het speciaal getunede inlaatgeluid. Dit wordt aangevuld met een zeer complete standaarduitrusting bestaande uit Traction Control (KTRC), geïntegreerde rijmodi, ABS, TFT-kleurendisplay en Bluetooth smartphone connectiviteit.

Aan de voorzijde is de SE uitgerust met hoogwaardige remcomponenten van Brembo. Radiaal gemonteerde M4.32 remklauwen, ø300 mm remschijven en staalomvlochten remleidingen maken deel uit van de uitrusting evenals een Nissin hoofdremcilinder. Deze nieuwe componenten zorgen voor betere remprestaties, meer precisie en meer controle.

De drang naar perfectie gaat verder in de vering. Aan de achterzijde is nu een Öhlins S46 schokdemper gemonteerd met een afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. De ø41mm upside down voorvork is volledig aan te passen naar de wensen van de rijder met instelbare compressie- en rebounddemping en traploos verstelbare veervoorspanning. 

Last but not least krijgt de Special Edition een unieke kleurstelling, belly pan in kleur en een goudkleurige voorvork. Samen met het uitgesproken Sugomi design en Trellis frame is de Z900 een naked die in het oog springt. 

Om aan de verwachte grote vraag te voldoen staat de Z900 SE vanaf eind december bij de Kawasaki dealers. Prijzen worden later bekend gemaakt.

Kawasaki Z900 SE | The best just got better!

Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.be 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts