CFMOTO werkt keihard om een plekje tussen de traditionele merken te krijgen. Het Chinese merk steunt daarbij op haar enorme voorzieningen als industriereus en dus mogen we spreken over een snelle opmars. Naast de NK800 nakedbike en 800MT Adventure is de 450SR de meest complete motor in het gamma die qua kwaliteit naadloos in de supersport 400 klasse past. En toch zijn de Chinezen er al met een update…en dat aan een bodemprijs.
Persbericht:
CFMOTO 450SR zet de A2 racers op scherp!
Zelden was een 35kW, A2 racer al zo rijk uitgerust met technische snufjes en high-end componenten als de 450SR. Enkel de CFMOTO 450SR S kan hem verslaan. CFMOTO meent echter dat iedere 450SR rijder(ster) op topniveau moet kunnen presteren en heeft daarom de 450SR onder handen genomen en hem voorzien van nog meer technische snufjes zonder een compromis te hoeven sluiten qua prijs.
Om de berijder optimaal te laten beschikken over alle informatie is het 5″ TFT dashboard met Motoplay overgenomen van de 450SR S. Met behulp van de CFMOTO Ride app maak je direct verbinding met je mobiele telefoon en navigeer je met behulp van de toetsen op je stuurhelft door de menu’s. Denk daarbij aan navigatie, muziek, telefoonboek in combinatie met een eventuele headset. Het TFT scherm is nu tevens voorzien van een schermprotectie.
Uitzicht op een prachtig dashboard is niet de enige upgrade van de 450SR. Ook op technisch vlak doet CFMOTO er een schepje bovenop. Zo is de 450SR nu ook voorzien van traction control (TCS) zodat je altijd over de juiste tractie beschikt onder alle omstandigheden. Dit tezamen met de radiale monobloc Brembo remklauw voor, het Bosch ABS en de FCC slipperkoppeling zorgt voor een optimale controle.
CFMOTO zou CFMOTO niet zijn om niets aan het uiterlijk te veranderen van de 450SR en daarom hebben ze beide varianten aangepakt. De Zircon Black is nog steeds zwart met rood maar heeft een ander design qua stickers gekregen. De Nebula Black (zwart met wit) heeft plaatsgemaakt voor Nebula White en dat houdt in dat de motorfiets hoofdzakelijk wit is met rode accenten. De rode velgen en de rode accenten op de winglets accentueren de sportieve ambities van de 450SR.
Motorisch bleef alles ongewijzigd. De 450SR is voorzien van een 450cc parallel twin die 35kW (47pk) levert bij 8500 tpm en een maximaal koppel van 39Nm bij 7600 tpm. De 270 graden crossplane twin klinkt en pulseert als een V-twin en doet menig motorhart sneller kloppen bij het opendraaien van het gas. Door zijn korte versnellingsbak-verhoudingen, geïntegreerde valbescherming en simpel en eenvoudig omkeerbare schakelpatroon ben je klaar voor ieder circuit.
De aerodynamica van de 450SR wordt niet alleen bepaald door de voorzijde, maar ook door de specifiek vormgegeven achterkant. Elk onderdeel werd onder de loep genomen met het oog op een minimale luchtweerstand en een superieure wendbaarheid. De opvallende winglets vooraan zijn niet alleen voor de show maar genereren zo’n 2 kg downforce bij 120 km/u.
Voor de echte racers heeft CFMOTO ook nog een uitgebreid scala aan accessoires weten te ontwikkelen. Van een seatcover tot extra valbescherming en van verstelbare rem- en schakelsets tot zadels in diverse hoogtes. Dit alles om niet alleen de 450SR te personaliseren maar ook om hem geschikt te maken voor het gebruik op het circuit.
Een completere motorfiets in vele opzichten maar qua prijs blijft alles hetzelfde. In België zal de 450SR in de showroom staan voor 6499 € en in Nederland ben je voor € 7.399, – eigenaar van deze A2 racer. Uiteraard is ook deze CFMOTO voorzien van 5 jaar garantie. Medio juni/ juli zullen de eerste exemplaren in de Benelux arriveren en te zien zijn bij de officiële CFMOTO dealers.
Ga voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt naar www.cfmotobenelux.be