Zowel de RSV4 als Tuono V4 1100 krijgen andere vering en elektronica-aanpassingen.
Beide Italiaanse krachtpatsers krijgen de Euro4-behandeling en de pk-getallen stijgen naar 201 voor de RSV4 en 175 voor de Tuono. Opvallender is dat de RSV4 RF voortaan de laatste generatie Öhlins NIX vork en TTX monoshock gebruiken. Op de Tuono is de TTX beschikbaar als accessoire, de NIX vork wordt standaard. De motoren krijgen voortaan ook Brembo M50 monobloc remklauwen en 330 mm schijven.
Verder wordt het APRC systeem aangepast, zo krijgen we een 8-traps verstelbare tractiecontrole die tijdens het rijden in te stellen is. Het Aprilia Wheelie Control systeem telt voortaan 3 niveaus en is preciezer dankzij aanpassingen aan de unit die de inertie meet. Je hoeft het gashendel niet langer te sluiten om de AWC aan te passen.
Het AQS, Aprilia Quickshift System kan voortaan ook afschakelen aan, zelfs met een open gashendel. Dit is iets wat we nog niet eerder zagen op andere productiemotoren. Zowel de Tuono als de RSV krijgen een Bosch 9.1 MP ABS met bochten-ABS.
Tuono 125
Iets minder imposant dan de grote jongens is de introductie van een Tuono 125. Interessant speelgoed voor wie enkel over een autorijbewijs beschikt of de kneepjes van het vak wil leren. Specs volgens ongetwijfeld nog de komende dagen.