De persdag van de Brussels Motor Show is traditioneel een race van de ene naar de andere presentatie. Hoewel het grote nieuws al op de EICMA gepresenteerd werd, pronken de importeurs graag met hun inschrijvingscijfer van het voorbije jaar, of tonen ze de nieuwigheden nu ‘in het echt‘ aan het Belgische publiek.

Hieronder vind je alvast een korte impressie van wat er zoal te zien is in de Heizelpaleizen. Maar vergis je niet, naast de (vooral sportieve en avontuurlijke) sterren die de show stelen, zijn er ook een hoop kleinere merken met leuke nieuwigheden. En dan heb je nog de accessoiristen, motorkledingfabrikanten helmenfabrikanten, en e-bikes… Om maar te zeggen dat het Salon ook anno 2020 een bezoekje waard is.

De nieuwe Honda Fireblade is één van de showstoppers met z’n 217,6pk.
Honda Frankrijk bouwde deze uitvoering van de CB1000R. Mits voldoende interesse komt ie misschien ook naar België.
De AT, één van de sterkhouders bij Big Red.
Marquez z’n ouwe brommer is ook van de partij.
De Ducati V4 Streetfighter. Verantwoord naakt.
Daar wordt een mens oprecht blij van.
De V4S, voortaan met vleugels, maar ook een hoop detailwijzigingen voor 2020.
Dovi’s GP-machine.
Bij BMW werd de S 1000 XR onder handen genomen voor het nieuw jaar.
De IDM-winnende S 1000 RR.
BMW’s nieuwe 900- platform in naakte versie…
…en met een kuipje als XR-variant.
Dit prototype moet volgend jaar in productievorm de V.S. veroveren.
De Superduke, compleet gepimpt met powerparts. Misschien wel de bruutste naken van het salon.
De 890R: een Dude 790 met iets meer pit.
Pol Espargaro mocht ook z’n motor eventjes afgeven.
De Dunlop R1: recordhouder op Spa-Francorchamps in de handen van Xavier Siméon.
Saroléa’s eerste productiemodel, uiteraard erg exclusief.
De MotoTech WK-Endurance racer.
Triumph’s nieuwe, gelimiteerde Daytona.
De Tiger 900, een belangrijke nieuwkomer voor de Britten.
Bij Suzuki sloegen de dealers de handen in elkaar om een stand te voorzien. Leukste nieuwkomer: de V-Strom 1050 XT.
MV Agusta is het maken van brutale nakende nog niet verleerd: de Brutale 1000RR
De Aprilia RS660, slechts tijdelijk op het salon, een persoonlijke favoriet.
Benelli toont dat Italiaans design niet duur moet zijn.
De Vitpilen, nu in leukere kleurtjes.
Een wereldpremière: de Mash Xride classic!
Een R1 in full GYTR-trim.
En Harley sluit af met twee dikke prototypes, de Bronx en de Panamerica.
Johnny Rea, de enige WSBK motor!
De Z650 wordt vernieuwd voor de middenklasse bij Kawa.
De Z H2: een supercharged motor om het supernaked-pack te temmen.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts