Het Yamaha Racing Factory MotoGP team heeft gisteren de 2016 YZR-M1 onthuld.

Onder grote belangstelling van de pers mochten de Yamaha-rijders Jorge Lorenzo en Valentino Rossi het doek van hun 2016 motoren halen. Op het eerste zicht is er weinig verschil met de M1’s van vorig jaar, ook al staan de motoren voortaan op Michelin banden en 17-duimers. Naast de nieuwe banden is Magneti Marelli’s nieuwe ECU de grootste aanpassing. Wat betreft het vermogen blijft Yamaha vaag: “Meer dan 240pk”.

 

 

2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-02

Meer techspecs:

Motor: 1000cc Watergekoelde vier-in-lijn met crossplane krukas
Vermogen: Meer dan 240 pk, 176 kW
Chassis Alu twin tube deltabox met verstelbare stuurgeometrie, Alu achterbrug
Transmissie: Cassette zesversnellingsbak met alternatieve ratio’s
ECU: Magneti Marelli ECU in overeenstemming met FIM regelgeving
Wielen: SmeedMagnesium 17″ MFR
Gewicht: 157 Kg

2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-01 2016-Yamaha-YZR-M1-04 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-04 2016-Yamaha-YZR-M1-03 2016-Yamaha-YZR-M1-01 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-07 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-08 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-09 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-17 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-16 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-15 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-11 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-20 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-25 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-26 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-27 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-28 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-31 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-32 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-38 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-41 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-43 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-48 2016-Yamaha-YZR-M1-Valentino-Rossi-60

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts