Klein nieuws bij Yamaha. Net vooraleer de grote nieuwigheden gepresenteerd worden op de Intermot, heeft het merk met de gekruiste stemvorken alle 2019 updates voorgesteld. Ohja, en al twee volledig nieuwe modellen!

– Gloednieuwe YZF-R125
– Tracer 700 in GT uitvoering
– Nieuwe kleuren voor de MT-familie
– Vintage kleurtjes voor de XSR’s
– Nieuwe WR450F competitie enduro

YZF-R125: volledig nieuw voor 2019

De YZF-R125 is een evergreen in het 125cc segment met een duidelijke focus op jonge racetalenten. Voor 2019 wordt de motor vernieuwd met variabele kleptiming en komt er een nieuw deltabox frame. De achterbrug is voortaan uit aluminium en deze mini-racer krijgt zelfs een lichtere, preciezere slipper-koppeling. Om mee te zijn met de technologische evolutie krijgt de R125 een cockpit die gebaseerd is op de M1 MotoGP-racer met een LCD instrumentenpaneel. Het prijskaartje van deze 125 was nooit goedkoop, maar wie op circuit de snelste wil zijn, weet weer waarvoor hij spaart…

Tracer 700 GT

Na de Tracer 900 GT van vorig jaar volgt de 700. Het meest veelzijdige en bestverkochte platform bij Yamaha komt er nu dus als betaalbare toerfiets met een zacht comfortzadel, hoog touringscherm en twee 20L zijtassen in de kleur van de kuipen. Oftewel, een pretentieloze (en ongetwijfeld erg betaalbare) fiets waarmee je de wereld aankan.

MT-familie

‘Hack the darkness’ is de coole nieuwe slogan die de copywriters bij Yamaha bedachten om aan te geven dat alle MT’s – met uitzondering van de SP’s die hun eigen speciale kleurtje hebben – voortaan ook beschikbaar zijn in het ‘Ice-fluo’. Lees: wit met fluorode accenten. Dat we bij MaxxMoto fan zijn van de MT’s is geen geheim en de verkoopcijfers over heel Europa bevestigen onze mening. Toch hoop ik dat de Ice-Fluo motoren er in het echt iéts minder KTM-oranje uit zien dan op bovenstaande foto.

XSR 700 en 900


Naast de MT’s krijgen ook de XSR’s nieuwe kleurtjes. Uiteraard gebeurt dat in ‘vintage’-stijl, al kregen we hier slechts één beeldje van. Of er nog andere kleuren komen voor de XSR 900 is nog niet bekend en ook op de kleurtjes van de 700 is het wachten geblazen.

WR450F Enduro

De WR450F heeft niets meer te bewijzen in het endurowereldje. Sinds de introductie van de eerste WR400 in ’98 heeft deze motor gewonnen in alle mogelijke nationale en internationale endurokampioenschappen en afgelopen jaar toonde Adrien van Beveren nog wat deze motor waard was in de Dakar rally. Voor 2019 werd de 450 helemaal omgetoverd tot een nieuwe machine met de volgende hoogtepunten

-Gloednieuwe 450cc-motor met geoptimaliseerde instellingen 
-Optionele racekit met CCU voor werking van Power Tuner-app 
-Nieuwe schakelaar op stuur voor afstellen van motormodus 
-Nieuw, van YZ450F afgeleid lichtgewicht wiegframe 
-Herziene KYB®-wielophanging voor stabiele en soepele besturing 
-Smalle brandstoftank met inhoud van 7,9 liter en gecentraliseerd zwaartepunt 
-Nieuw licht, slank en scherp ontwerp van carrosserie en koplamp 
-Stevige nieuwe beschermplaat en nieuwe snelheidssensor 
-Nieuwe radiateurkappen en luchtfilterontwerp voor eenvoudige toegang 
-Duurzame nieuwe koppeling, wide-ratio-vijfversnellingsbak 
-Nieuw smal, lager en gemakkelijker toegankelijk zadel 
-Sterke, nieuwe slijtvaste ingegoten graphics

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts