XTR Pepo’s BMW R100R ‘Don Luis’ (Photogallery)

XTR Pepo heeft een R100R gebouwd om duimen en vingers bij af te likken.

Mocht je de naam XTR Pepo nog niet kennen, dan gaat er misschien een belletje rinkelen wanneer we vertellen dat het gaat om Pepo Rosell, oftewel de man die eerder achter Radical Ducati zat. Nadat hij Radical verkocht in 2014, nam Pepo een sabbatjaar, maar nu is hij dus terug in volle actie onder de naam XTRPepo.

Zijn laatste creatie is trouwens niet van de minste, want ‘Don Luis’ – een BMW R100R uit 1992 – is opnieuw een extreme classic endurance racer zoals we al vaker bij Radical Ducati zagen. Dit keer was de basis van Duitse afkomst, al vinden we onderdelen terug van over heel de wereld. Vooraan kon Pepo het niet laten om wat Ducati onderdelen te monteren, de koppeling is dan weer van een GSX-R600 en onder andere Derbi, Moto Guzzi, Montesa en Yamaha behoren tot de andere onderdelenleveranciers. Onderaan deze pagina vind je de uitgebreide technische fiche terug.

mg_2056

mg_2059

mg_2062

mg_2066

mg_2068

mg_2078

mg_2079

mg_2080

mg_2090

mg_2092 `
mg_2095

Radical

DON LUIS by XTR (2016)

TECHNICAL SCHEDULE:

Donor bike: 1992 BMW R100R (Roadster)

-Modified original frame with reinforced tubes. New subframe.

-Ducati Sport Classic  fork and yokes

-Ducati Sport Classic front wheel

-Discacciati front brake rotors

-Discacciati CNC machined front brake calipers

-Discacciati radial front brake pump.

-Frentubo Kevlar brake lines.

-XTR front carbon fiber mudguard

-XTR front fairing with twin lights.

-XTR custom made front bracket.

-Modified Moto Guzzi fuel tank.

-Modified Yamaha TZ solo seat.

-XTR licence plate support.

-Montesa rear light

-Vicma led blinkers

-Tomaselli clip ons

-Suzuki GSXR 600 clutch with foldable and regulable lever.

-Modified Derbi GPR 50 footlevers support.

-Tarrozi foot levers.

-Yamaha TRX side stand.

-Ohlins rear schock.

Electrics:

-LIPO battery.

-Silent Hetkit electronic front crankshaft ignition with 16 mappings.

-Electronic regulator.

-Twin coils and twin spark heads.

-Motogadget dashboard.

-Leonelli lights commando.

-Domino start  commando.

 Tuned Engine:

-Crankase cuted  reduced to minimum

-Upper positioned on frame  for more ground clearance, lightened ,blueprinted, adjusted.

-Head cylinders worked and gasflowed heads.

-Racing Camshaft.

-High Compression and light pistons.

-Oil pan intermediate crankcase, external oil filter.

-Ducati Paso oil radiator with external hoses.

 –Supermario 2 in 1 exhaust system.

-IL TROMBONE megaphone ,XTR design made by SPARK.

 –Keihin FCR 40 carburators

-DNA air filters

-Tomaselli quick open gas throttle.

-Bodywork Painting: ARTENRUTA

-Frame painting: PINTUMOTO

-Pictures: CESAR GODOY