Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wijst de financiering van trajectcontroles voortaan volledig toe aan Vlaanderen. Dit jaar zouden er al zeven zones met trajectcontrole bijkomen, schrijft De Zondag.

Momenteel liggen de beslissingen omtrent de gecontroleerde trajecten in handen van de Vlaamse overheid in samenspraak met de steden en de gemeenten. “Dat leidt telkens tot lange onderhandelingen met politiezones en gemeentebesturen over tracé en financiering, met als gevolg dat beslissingen op de lange baan worden geschoven”, zegt Weyts.

Voortaan trekt Vlaanderen die beslissingen dus volledig naar zich toe. Waar er nieuwe controles komen, is afhankelijk van de zwarte lijst met gevaarlijke wegen in Vlaanderen.

In 2017 komen er al zeven trajectcontroles bij. Vervolgens wil Weyts jaarlijks twintig nieuwe tracés.

banner-janemaxxmoto-684x960

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

One Response

  1. Marc DG

    Ja, “we” wilden per se een partij aan de macht die met een pleiade aan camera’s van Vlaanderen een echte politiestaat wil maken … Jambon is er nog zo eentje (kijk maar eens naar Brasschaat).
    In Frankrijk komt men al volop terug van die trajectcontroles : te duur, inefficiënt en gevaarlijk wegens op snelheid geconcentreerde bestuurders… uiteraard hét signaal voor Obersturmführer Weyts om ze bij ons overal te gaan plaatsen. Iedereen rijdt er dan uit grote schrik 20 km/u te traag en tuurt ingespannen op zijn snelheidsmeter… ten koste van de aandacht voor het verkeer… wij motorrijders, dus… ! Verzuurd Vlaanderen op zijn smalst… nogmaals !