Tweetakt: Terug van nooit weggeweest (nu ook met injectie)

KTM heeft aangekondigd dat het merk binnen dit en twee maanden ’s werelds eerste tweetakt injectiemotor zal voorstellen.

Dit type motor biedt veel voordelen t.o.v. de modellen met een carburator, niet in het minst een drastisch lager benzineverbruik en het einde van voorgemixte brandstof. KTM beschrijft de nieuwe tweetakt TPI (Transfer Port Injection) motoren alvast als een ‘compleet nieuw ervaring wat betreft krachtafgave en rijervaring’. Uiteraard zal de motor enkel gebruikt worden voor KTM’s endurofietsen, met name de 2018 KTM 250 EXC TPI en KTM 300 EXC TPI.

Over de uitstoot van dit nieuwe type motoren werd vooralsnog niets gezegd. De eerste modellen zouden deze zomer al bij de dealer staan.

B-B-B-B-Bonusfilmpje: The Unrideables, ofwel de coolste documentaire over de tijd dat iedereen gewoon nog op 2-smokers rondknalde. Inclusief het GP-circus.